Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Handledsrem till D70

Produkter
(logga in för att koppla)

gnutten

Aktiv medlem
Jag undrar om det finns någon handledsrem till Nikon D70. Kanske om någon här har en?
Har läst att det finns till Canon, men passar de?

Tycker det kan vara skönt att ha de gånger man fotar i riskfyllda lägen. Samt att jag har en förmåga att skapa handsvett väldgt lätt.

Jodå, jag har tre :)

Den jag sett flest ha till Canon passar nog inte, den kräver att man har ett speciellt fäste nertill på kameran/vertikalgreppet. De jag har använder sig av ena fästet för vanliga kameraremmen samt stativgängan.

Bilder och beskrivningar finns i en annan tråd. Bläddra ned lite så hittar du bilder när de sitter på en D70 också. Tror att det var Optech som har en variant som jag inte testat plus att Hakuba har en version med lite mindre rem än den jag äger.

Nikons AH-4 är klockren och den jag använder först och främst, men du får pynta rejäla pengar för den här i Sverige. Jag tycker det är för stora summor för att vara värt det. Men hittar du den för en rimlig penning är det ett bra köp.

Det ser alldeles utmärkt ut.
Hur lång var frakttiden på B&H?
Jag finner inte någon information om sådana saker.

I mitt fall var det en kompis på resa som köpte åt mig, men jag har hört folk som fått saker från B&H på bara några dagar.

På deras hemsida finns lite information om kostnaden beroende på vilken typ av frakt man väljer samt frågor kring frakt. Tittar man på respektive hemsida för fraktbolag/post ser man vad UPS tar (de garanterar tydligen frakttid och man kan spåra paketet) och ungefärliga tider med USPS.

ANNONS
Götaplatsens Foto