Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Har jag överdrivit med ögonen?

Produkter
(logga in för att koppla)

jakob gawlik

Aktiv medlem
Har jag överdrivit med ögonen på det här fotot?
Har vitat upp ögonvitorna och lagt till lite mer färg på ögonen. Det känns dock inte som om ögonen är naturliga längre...

Hade varit tacksam för en åsikt samt eventuelle tips på hur man åstadkommer snygga porträttögon, tack på förhand.
/Jakob

Bilagor

• dsc_0377beskuren.jpg
    dsc_0377beskuren.jpg
    47.2 KB · Visningar: 396
Kvinnans ögon är bättre, jag skulle nog passa på att lätta upp under ögonen också. Man ser lite trött ut med svärta under ögonen.

Mannens ögon är en liite aning för ljusa, han får en lite för intensiv blick mot den som tittar på bilden.

Jo dom var lite för intensiva, helt klart. Lägg båda bilderna ovanpå varandra och dra ner opaciteten i det övre lagret till exempel.

mvh

Kanske är de lite för klara men på bilder upplever man verkligheten lite anorlunda. Jag hade även lagt lite mer klarhet på tänderna men inte försökt att överdriva.

Skickar med en bild ber om ursäkt ifall det skulle vara några problem
Jag tycker dom andra bildserna var för mörka rakt av så jag lättade upp dom lite,om det blev bättre det får du avgöra.

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    20.8 KB · Visningar: 206
Senast ändrad:
Tack så jättemycket

Och speciellt Stefan som tog sig tid att pilla fram en egen version :)

Jag har lagt på ögonretuscheringen i separata lager (bruna ögon, blå ögon, ögonvitor) Så det är absolut inga problem att minska på effekten.

Ska nog ljusa upp bilden en aning, även om det blir lite mindre än Stefans version.
Tack för tipsen om tänder och mörka ögonskuggor :)

mvh
/Jakob

ANNONS
Götaplatsens Foto