Annons

Har kopierat fel från kortet, desperat!

Produkter
(logga in för att koppla)

Stinanylén

Aktiv medlem
Har inte hittat just mitt dilemma i forumet tyvärr - jag har inte raderat bilderna från kortet utan jag kopierade dem in i på förhand märkta mappar. Men - detta är min enda förklaring till varför jag inte hittar gårdagkvällens bilder - ett antal bilder måste jag ha klippt ut från minneskortet och sedan inte kopierat in dem! De står inte att hitta, varken på kortet eller i datorn. Det här kanske är samma dilemma som om man råkat formatera, jag vet inte, hoppas på att det ska finnas en quick fix..
 

reboot81

Aktiv medlem
Har inte hittat just mitt dilemma i forumet tyvärr - jag har inte raderat bilderna från kortet utan jag kopierade dem in i på förhand märkta mappar. Men - detta är min enda förklaring till varför jag inte hittar gårdagkvällens bilder - ett antal bilder måste jag ha klippt ut från minneskortet och sedan inte kopierat in dem! De står inte att hitta, varken på kortet eller i datorn. Det här kanske är samma dilemma som om man råkat formatera, jag vet inte, hoppas på att det ska finnas en quick fix..
Klipper du ut, men aldrig kopierar in filerna så försvinner de inte.

Kika på programmet PhotoRec, det hittar alla bilder som om möjligt går att läsa från kortet.
 

Stinanylén

Aktiv medlem
Klipper du ut, men aldrig kopierar in filerna så försvinner de inte.

Kika på programmet PhotoRec, det hittar alla bilder som om möjligt går att läsa från kortet.
Hej!
Nej, det var det jag trodde, men på kortet syns de inte när jag tittar i kameran. Man måste alltså greja med ett program? Jag är rätt dålig på det...
 

petter.oj.norman

Avslutat medlemskap
Jag har för mig att vissa kameror inte visar bilder som är tillagda på kortet från en dator.
Prova med minneskortläsare i datorn och du kanske hittar bilderna

Petter...
 
ANNONS