Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Har Nikon världsgaranti på sina kamerahus?

Produkter
(logga in för att koppla)

NiklasÖ

Aktiv medlem
Hej!

Jag har en kompis som inom kort skall köpa en D90 men går i tankarna av att köpa det i USA när hon ändå är där! Vad gäller för Nikon?

Jag vet; sedan jag själv köpte Canon, att Canon INTE har världsgaranti!

Mvh!
// Niklas

På objektiv gäller världsgaranti, under förutsättning att det inte är sk gråimport. Dvs att försäljaren köpt sina objektiv av generalagenten i landet. Stora kamerabutiler som ex B&H gör både och, dvs köper en viss del av sitt lager från generalagenten och en del importerar dom själva. Två likadana gluggar kan alltså ha olika pris, men B&H visar tydligt vad som gäller i sin annonsering på hemsidan. Som svensk gör man alltså bäst i att låta bli gråimporten. I annat fall så måste gluggen tillbaka till försäljaren för eventuell service.

/K

Tack för snabbt svar!

Har själv köpt ett par objektiv via B&H och alltid varit nöjd med deras hjälp/service.

Mvh!
// Niklas

ANNONS
Götaplatsens Foto