Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hasselblad 503 CW, Automatik??

Produkter
(logga in för att koppla)

moko

Aktiv medlem
Hejsan.
Jag har kikat lite på en Hasselbladare 503CW. Har bara en enkel kanske dum fråga. Är kameran helautomatisk(auto fokus, ljus mätning m.m). Inte för att det är ett måste men det kan vara väl behövligt emellanåt.

Ingen automatik

Finns ingen automatik på en HBL cw, allt ställs in manuellt.Men batteridriven framdragning av filmen finns som tillbehör om du vill ha det.Ljusmätningen finns i en prismasökare som också är ett tillbehör.

Taiga

I nuläget fotar jag digitalt men ställer min exponering själv i manuellt läge. (Dock ej med ljusmätare)
Är skillnaden stor mellan hur man ställer in digitalt och analogt. Blir det samma effekt med digitalt bakstycke?

Senast ändrad:
Det finns inte mycket som är automatiskt på en 503 CW. Min ljusmätare i min sökare är inte i närheten så exakt som den enklaste handhållna dito.

ANNONS
Götaplatsens Foto