Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hej igen Canon-Fotografer - blir det en 1Dx kanske?

Produkter
(logga in för att koppla)

tender7

Aktiv medlem
Hej igen Canon-Fotografer - blir det en 1Dx kanske?

Undrar om det råkar finnas någon här på FS, och som läser detta, som redan HAR bestämt sig - dvs. seriöst - att Du kommer att införskaffa dig en Canon EOS 1Dx?

Jag är intresserad att se en neutral och objektiv bildjämförelse mellan Canon EOS 1Dx och Canon EOS 5D Mark III och givetvis mot 5D MarkII.

(Jag har ännu inte bestämt mig när och om jag skall skaffa mig en uppgradering av min 5D Mark II då den fortfarande verkar uppfylla mina väsentliga fotograferingsbehov och så ser jag fram mot en riktig review!)

Det vore intressant att höra era tankar kring 1Dx vs 5D Mark III!

Vänliga hälsningar till er alla skickligt fotograferande "Canon-brödrar/systrar" ;-)


//Carl
 
Om 1DX motsvarar det som utlovats så blir det med stor sannolikhet ett inköp.
Jag kommer att behålla min 5DII. Den presterar bra för mina behov (med undantag av AF...). Det gör att jag inte riktigt kan motivera en uppgradering till 5DIII

Nu får vi väl bara hoppas att det verkligen kommer nån 1DX nån gång... confused1.gif
Det känns lite segt just nu.
 
Efter att ha testkört 5DMK3 i helgen så kommer jag stå kvar på min köplats för en 1DX. :) 5DMK3 är en fin kamera men var inget för mig. Det är något visst med en kamera ur 1-serien. :D
 
...och det kanske ska tilläggas att anledningen till 1DX i mitt fall är ett hus med kombinationen FF, ISO, hastighet och självfallet en utomordentlig AF :)
Om nu allt detta infrias så är det dessutom stor risk att 5DII bara blir använd då man behöver 3 extra Mpixel (vilket troligen inte blir så ofta)


...retligt att det finns tidgräns för editering...
 
ANNONS