Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp, krashad hårddisk

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan67

Aktiv medlem
Jag har råkat ut för det tristaste av allt, en krashad hårddisk och det fanns en del bilder som jag korkat nog inte hade gjort backup på.....

Hårddisken är urlyft och när jag sätter den i en annan burk hittas enheten men med en massa fel när man kör "check disc". Efter att datorn försökt reparera hårddisken kan jag ändå inte nå filerna. Disken verkar således inte helt död, är det någon som har något bra tips eller vet någon firma som kan något om detta. Villig att betala en slant för att rädda bilderna.

Johan

Kanske lite sent nu, men man bör försöka kopiera så många filer som möjligt från en krashad disk (gärna med något recovery-tool) INNAN man kör någon slags inbyggd "check disc"-funktion i windows... Det senare försöker bara göra fil-listan giltig och förstör ofta, och gärna, filer i den processen.

ANNONS
Götaplatsens Foto