Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Hjälp med Mac-DVD

Produkter
(logga in för att koppla)

Don Haka

Aktiv medlem
Jag har en dvd med vad jag tror är väldigt viktiga bilder för mig. Jag kan inte läsa den i windows alls och inte stänga den i Nero. Jag har flera skivor som jag bränt på samma tidning som fungerar bra. Finns det någon som helst möjlighet att rädda skivan? Om jag kollar på disc info i nero ser det ut så här:
skiva.jpg

Jag har ingen tillgång till Mac med dvd, men kan det vara så bra att den funkar på en sån?
Går det att lösa så vore jag grymt tacksam!

Normalt använder PC och Mac samma filformat på DVD, nämligen UDF. HFS kan bara läsas av Mac, och skivan har tydligen blivit bränd i detta format.

Det finns ett program som kanske kan hjälpa till. Det heter MacDrive och säljs av www.mediafour.com.

Det finns drösvis med program för att läsa Mac-HFS-partitioner i Windows. MediaFour's MacDrive finns ju som gratis trial-version, det kanske är lämpligt. Annars finns det drivor med alternativ här.

ANNONS
Götaplatsens Foto