Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hjälp mig alla mörkrumsrävar!
- Trådstartare martim
- Start datum
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Belysa mer och pjatta fågeln?
JimSlim
Avslutat medlemskap
martim skrev:
Hej!
Hur ska jag bära mig åt för att lyckas omvandla nedanstående bild till den efter i mörkrummet?
Jepp, pjatta fågeln och belys lite mer.
/ Jim
JimSlim
Avslutat medlemskap
Tjenare!
Men prova och förläng belysningen på hela bilden ett steg, och sen du ju alltid bleka fågeln med rött blodlutsalt. och även bleka dom områden på staketet som du vill ska synas, hur mörk staketet blir beror ju på hur länge du efterbelyser.
Det ska nog gå bra, ska själv prova blodlutsalt för första gången imorgon (Söndag)
Ska bli intressant och se hur det funkar.
/ JIM
martim skrev:
mjo, fast blir inte staketet bäcksvart då? Jag vill gärna ha kvar kontrasten i staketet, om det går... kanske pensla på blekning? Har inte hållt på med det någon gång..
Men prova och förläng belysningen på hela bilden ett steg, och sen du ju alltid bleka fågeln med rött blodlutsalt. och även bleka dom områden på staketet som du vill ska synas, hur mörk staketet blir beror ju på hur länge du efterbelyser.
Det ska nog gå bra, ska själv prova blodlutsalt för första gången imorgon (Söndag)
Ska bli intressant och se hur det funkar.
/ JIM
JimSlim
Avslutat medlemskap
Tjohoo
Eller gör så här:
Öka kontrasten och tiden.
Eftersom hela den bearbetade bilden är både mörkare och mer kontrastrik än originalet.
D ska nog göra susen. Och blir bakgrunden som du vill ha den men fågeln och staketet blir för mörkt, så kan du ju ta fram blekmedlet.
/ JIM
Eller gör så här:
Öka kontrasten och tiden.
Eftersom hela den bearbetade bilden är både mörkare och mer kontrastrik än originalet.
D ska nog göra susen. Och blir bakgrunden som du vill ha den men fågeln och staketet blir för mörkt, så kan du ju ta fram blekmedlet.
/ JIM
JimSlim
Avslutat medlemskap
Apotek
Apoteket, ring dom och be dom skicka en burk till ditt lokala apotek, kostar typ 135 kr, det är alltså rött blodlutsalt.
Det mixar man med vatten och sedan penslar man på områden i bilden man vill bleka, ska iväg nu faktiskt.
/ JIM
martim skrev:
Blodlutsalt alltså? Vart får jag tag på det, och hur använder jag det?
Berätta gärna hur det gick, och kanske även ett exempel skulle vara kul! =)
Apoteket, ring dom och be dom skicka en burk till ditt lokala apotek, kostar typ 135 kr, det är alltså rött blodlutsalt.
Det mixar man med vatten och sedan penslar man på områden i bilden man vill bleka, ska iväg nu faktiskt.
/ JIM