Annons

Hjalp min kamera gatt sonder????

Produkter
(logga in för att koppla)

chewie

Aktiv medlem
Min eos5 vagrar att ploppa upp den interna blixten? nagon som upplevt det forut? vad ar det for fel? hoppas det ar lugnt, sjukt orolig...
snalla svara???

Sök bland gamla forumtrådar så ser du att det här är ett ganska vanligt fenomen på EOS5.

Hej jag ar igang med att forsoka fixa min popupflash nu och gar efter informationen pa denna sida: http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=000xmg

dom skriver"Use a sharp thin pin or tiny flat head jeweler's screwdriver, and insert the point under the thin metal plate, pointing the pin toward the lens at the tiny hole which locks your Canon flash to the hot shoe. Lift this plate up"
men det finns ingenstans att fa in nalen under metall plattan, ingenting att fa grepp om.
ar lite laskigt att forsoka trycka in nalen.

nagon som provat detta forrut och har nagra tips?
eller om nagon vet var jag kan hitta en annan beskrivning av denna prossedur?

tack

Hej
Hoppas du löst problemet.
Annars kan jag säga att det är en tunn liten plåt som man ska lyfta upp precis som det står

Ska man köpa en eos5:a ska man verkligen inte haka upp sig på detta eftersom det går hur fort som helst att fixa.

Jag fick detta problemet under julen på min kamera.
Det tog mig 30min att fixa och då var jag tvungen att göra en skruvmejsel som skulle passa med och det var det som tog tid.

det ar just den forsta metallplattan som jag inte kan fa nagot grepp om och dar med inte flippa upp den? nagon som har nagot tips?

ok, och sen bara pressa in den en milimeter i riktning mot linsen och benda uppat? sa som forklaringen visar?
coolt, ska prova att vassa min skruvmejsel.
tack!

ANNONS
Götaplatsens Foto