Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur använda "portrait mode" på skärmen (cg19)?
- Trådstartare avslutat2
- Start datum
Maxell
Aktiv medlem
Drivrutinen för mitt grafikkort har en möjlighet att rotera bilden och man kan dessutom spara olika inställningar för att snabbare göra ändringar. Jag kör WinXP, men jag gissar att motsvarigheten även finns för Mac.
Mitt tips är alltså att kolla inställningarna för grafikkortet.
Mitt tips är alltså att kolla inställningarna för grafikkortet.
tannler
Aktiv medlem
Dator? Grafikkort?
Jag vill minnas att de inbyggda grafikdrivrutinerna i MaC OS X inte klarar "orientation shift".
Om en försäljare sålt skärmen till Dig med den utlovade funktionen, fråga honom. Har han snackat mer än han har täckning för, reklamera.
Har Du köpt den på annat håll (=beg.), kolla tillverkarens hemsida om det finns mer information, eller rent av andra drivrutiner.
Jag vill minnas att de inbyggda grafikdrivrutinerna i MaC OS X inte klarar "orientation shift".
Om en försäljare sålt skärmen till Dig med den utlovade funktionen, fråga honom. Har han snackat mer än han har täckning för, reklamera.
Har Du köpt den på annat håll (=beg.), kolla tillverkarens hemsida om det finns mer information, eller rent av andra drivrutiner.
avslutat2
Aktiv medlem
Jag har kollat runt lite och jag har förstått att Eizo har hårdvarustöd för pivot på vissa modeller, dock inte min. Det ska fungera om man har ATI-kort på sin Mac också men jag har nVidia. Kört verkar det som alltså. Trist till tusen då jag hade tänkt använda skärmen till största delen i pivot-läge.
Jag har en PowerMac Quad. Man kanske kan hoppas att Apple släpper mjukvarustöd för pivot i nästa OSX.
Jag har en PowerMac Quad. Man kanske kan hoppas att Apple släpper mjukvarustöd för pivot i nästa OSX.
Jeppe
Aktiv medlem
Prova att hålla nere option-knappen på tangentbordet när du öppnar egenskaperna för skärmen, det verkar som det ger tillgång till att rotera skärmen. Ett annat alternativ är att leta upp ett begagnat ATI-kort.
Har tyvärr inte macen framför mig, men kan svara mer tydligt när jag kommer hem. Förhoppningsvis, med lite tur så ska jag svänga inom schenker och hämta min nya MacPro
Har tyvärr inte macen framför mig, men kan svara mer tydligt när jag kommer hem. Förhoppningsvis, med lite tur så ska jag svänga inom schenker och hämta min nya MacPro
avslutat2
Aktiv medlem
Har testat med option-knappen men inget händer. Jag tror att det är detta som kräver ATI-kortet. Har dragit iväg en fråga på 99mac och till Macoteket. Har för mig att det finns väldigt få om ens något grafikkort som funkar med Quaden förutom det som följer med.
Det är oerhört roligt att packa upp en ny mac. Lite högtidligt nästan. Själv tänker jag lägga helgen på att fixa färdigt datorhörnan i nya huset med grå färg , ljustätt drapperi, dagsljusbelysning, whiskyskåp, fläkt, nya högtalare.. sa jag whiskyskåp? =)
Det är oerhört roligt att packa upp en ny mac. Lite högtidligt nästan. Själv tänker jag lägga helgen på att fixa färdigt datorhörnan i nya huset med grå färg , ljustätt drapperi, dagsljusbelysning, whiskyskåp, fläkt, nya högtalare.. sa jag whiskyskåp? =)
avslutat2
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Du har svar på 99.se![]()
Forumen hade inte klarat sig utan alla som har tråkigt på jobbet. =)