Annons

Hur avfyra blixt i slutet av exponering?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dood

Aktiv medlem
Jag har en Sigma EF-500 DG ST till min Canon 400D och undrar om det är möjligt att välja att avfyra blixten i slutet av en lång exponering med denna blixt+kamera?

I så fall, hur? I annat fall, vad krävs för att kunna göra detta?
 
På engelska heter det rear curtain eller slow sync, skulle jag tro.

För att mäta blixtljuset slås dock alltid en förblixt innan exponeringen. Normalt kommer den så tätt på den "riktiga" blixten att man uppfattar bägge som en enda blixt.
 
Se sid 106 i manualen för synk på andra ridån (slutarridån). För att din din externa blixt ska synka på andra ridån måste även den vara inställd på andra ridån.
 
ANNONS
Götaplatsens Foto