Annons

hur beställa från mediacheckpoint.de?

Produkter
(logga in för att koppla)

callekula

Aktiv medlem
hejsan!

hade tänkt beställa 350d huset från mediacheckpoint..

någon som har beställt därifrån och vet hur man gör/ hur det går till?

vad har ni för erfarenheter?

har hört att man kan betala vid postförskott/dörr?

/calle

calle,

Som betalning kan man välja s.k C.O.D = Cash On Delivery. Då betalar du kontant vid dörren när UPS kommer med grejerna (dom ringer innan dom kommer).

Mediacheckpoint är jätteseriösa, så det behöver du inte oroa dig för. Jag har själv beställt andra saker av dom vid ett flertal tillfällen, och det fungerar klockrent varenda gång. Om du dessutom betalar med s.k C.O.D, så slipper du ligga ute, samt vara orolig för att du inte får grejer, eller bli snuvad på pengar, trots att du betalt.

jag har beställt från mediacheckpoint. COD, inga problem, tog en vecka. tummen upp.

okej...

hur är det med garantin osv?

Är det 1 år från mediacheckpoint också?

Om jag vill få den lagad på garantin, måste jag skicka kameran till tyskland då?

/calle

När man beställt från MediaCheckpoint, får man någon form av bekräftelse på beställningen utöver den på själva hemsidan, t.ex. mail, när de effektuerat ordern?

Får jag i en spdan bekräftelse också reda på mitt kollinummer så att jag kan spåra och se beräknad leveranstid?

Kan vara kul att se om beställningen hinner komma innan man drar på semester...

/ David

VISA

Jag beställde som vanligt med mitt visakort bara, dom ville dock ha en kopia på mitt körkort, men sen kom grejerna snabbt, och framförallt billigt! Lycka till!

Om man beställer med s.k C.O.D (Cash On Delivery), så får man 2 bekräftelser. 1 från MCP och 1 från UPS, där beräknad leveransdag står. Man får också ett s.k "tracking-nummer", så man kan se vart leveransen befinner sig. Jag rekomenderar inte att man tar någon längre semester i samband med beställning. Hux Flux står UPS utanför dörren. Ibland ringer dom innan, men inte alltid.

När man beställer C.O.D, så behöver man inte skicka kopior på körkort eller liknande - enbart kortkunder som behöver göra detta.

ANNONS
Götaplatsens Foto