Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
hur bra är sigma 100-300/4.0
- Trådstartare rallipics
- Start datum
christerorebro
Aktiv medlem
Jag hade detta objektiv tidigare till min Sony A700 (har jag sålt det till förmån för ett Sony AF 70-300/4,5-5,6 G SSM).
Jag tycker Sigman var ett utmärkt objekt rent optiskt, och även mycket välbyggt. Tyvärr tycker jag det blev för stort och otympligt när man som jag vill kunna röra sig i naturen. Det var även något långsamt i fokuseringen.
Jag tycker Sigman var ett utmärkt objekt rent optiskt, och även mycket välbyggt. Tyvärr tycker jag det blev för stort och otympligt när man som jag vill kunna röra sig i naturen. Det var även något långsamt i fokuseringen.
D Gulliksson
Aktiv medlem
Jag har haft Sigma 100-300/4 och det är ett suveränt objektiv. Fotade en hel del motorsport med det och det var inga problem. Brännvidden är perfekt för ändamålet (200mm är för kort enligt mig).
Jag bytte dock sigmat mot ett Nikon 300/4 af-s av olika anledningar.
Men Sigma 100-300/4 är absolut mycket objektiv för pengarna! väldigt prisvärt!
Jag bytte dock sigmat mot ett Nikon 300/4 af-s av olika anledningar.
Men Sigma 100-300/4 är absolut mycket objektiv för pengarna! väldigt prisvärt!
sebmacahan
Aktiv medlem
Jag har precis den kombinationen och är väldigt nöjd med objektivet.
Däremot finns det ytterligare att ljusstyrka att önska eftersom objektivet gärna bör bländas ner ett steg för att bli riktigt skarpt. Så ett 2.8 smäller högre.
Men brännviddsmässigt är det kanon. Det är ett väldigt användbart område på en DX-kamera. Men dom gånger jag stött på behov av ytterligare ljusstyrka har varit på natten/kvällen /i mörker.
Kontrollera att exemplaret du köpt, om du väljer att köpa detta objektiv, för det kan bak- eller frontfokusera.
Däremot finns det ytterligare att ljusstyrka att önska eftersom objektivet gärna bör bländas ner ett steg för att bli riktigt skarpt. Så ett 2.8 smäller högre.
Men brännviddsmässigt är det kanon. Det är ett väldigt användbart område på en DX-kamera. Men dom gånger jag stött på behov av ytterligare ljusstyrka har varit på natten/kvällen /i mörker.
Kontrollera att exemplaret du köpt, om du väljer att köpa detta objektiv, för det kan bak- eller frontfokusera.
J O Härnström
Aktiv medlem
Förmodligen "bästa" telezoomen.
Sigma 4/100-300mm håller högsta klass.
Objektivet är stort och tungt.
Att AF skulle vara långsam stämmer inte. Det är ett utmärkt sport och aktion-objektiv med snabba hus som t.ex EOS 1D Mark II/III.
Personligen tycker jag att det blir klumpigt och otympligt att bära med sig när man har en mindre kamera.
Men om jag plåtade mer aktionbilder så skulle objektivet tveklöst höra till utrustningen.
Mvh J O
Sigma 4/100-300mm håller högsta klass.
Objektivet är stort och tungt.
Att AF skulle vara långsam stämmer inte. Det är ett utmärkt sport och aktion-objektiv med snabba hus som t.ex EOS 1D Mark II/III.
Personligen tycker jag att det blir klumpigt och otympligt att bära med sig när man har en mindre kamera.
Men om jag plåtade mer aktionbilder så skulle objektivet tveklöst höra till utrustningen.
Mvh J O
Lewold
Medlem
Snyggt
Det är ett suveränt objektiv, väldigt skarpt och jag upplever att färgåtergivningen håller hög klass.
De flesta av bilderna på denna sida är tagna med 100-300,
www.viraltap.se/pictures/llosllanos
Det är ett suveränt objektiv, väldigt skarpt och jag upplever att färgåtergivningen håller hög klass.
De flesta av bilderna på denna sida är tagna med 100-300,
www.viraltap.se/pictures/llosllanos
sebmacahan
Aktiv medlem
Den länken fungerade inte marcus..
vaktis100
Aktiv medlem
Jo förmodligen, eftersom han hade det på en A700 så har den fokuserat med husets motor och inte HSM som finns till Canon!Att AF skulle vara långsam stämmer inte.
MVH//Christer