goranlin
Aktiv medlem
Jag har tagit en massa bilder på en klasskamrat till min son. Bilder från hennes födelsdagskalas och andra bilder när de lekt tillsammans. Nu vill mamman gärna få dessa bilder så jag ska bränna en cd-romskiva till henne så de kan se bilderna i hennes dator. De flesta bilderna är ca 1 Mb och det rör sig om hundratals bilder så e-post blir för otympligt. Jag tänkte göra en samling webbsidor med olika teman (födelsedagskalas, skolavslutning etc.) och göra en startsida där man väljer tema och för varje tema kommer man till en samling tumnaglar som blir större om man klickar på dem. Jag tagit bilderna med Fuji 6800 och använder iPhoto 2 och Photoshop Elements 2 på iMac. Mamman har en Windowsdator så jag tänker göra en hybridcd som hon kan läsa med en webbläsare. Storleken på bilderna när man klickat på dem tänkte jag ta 800 x 600. Något tema tänkte jag också göra en liten Quicktimefilm av med samma storlek på bilderna.
Några frågor:
1. Är detta det enklaste och bästa sättet eller har du andra förslag?
2. Vad jag förstår kan hon med Windows knappast se Quicktimefilmer i fullskärm som jag kan på Mac med bildspel i iPhoto eller Quicktimefilm i Quicktime Pro? Är 800 x 600 lämplig storlek?
Några frågor:
1. Är detta det enklaste och bästa sättet eller har du andra förslag?
2. Vad jag förstår kan hon med Windows knappast se Quicktimefilmer i fullskärm som jag kan på Mac med bildspel i iPhoto eller Quicktimefilm i Quicktime Pro? Är 800 x 600 lämplig storlek?