Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur får jag kantfria bilder i PS-Elements?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gurra1980

Aktiv medlem
Jag får en vit kant ca 5mm på ena kortsidan 3mm på andra och 3-4 mm på långsidorna på mina utskrifrter i Elements5, hur får jag bort detta? Har läst på nätet att man ska välja: skriv ut med förhandsvisning och sedan välja skriv ut utan kanter. Men jag hittar inte skriv ut med förhandsvisning. Använder en Canon pixma ip4500

Jag får också ett varmt gulstick i mina bilder kan jag justera bort detta? Har dock läst i ett par recentioner att denna skrivaren ska ge ett litet gulstick, men jag trodde knappt jag skulle se det.

Ett antal frågor till:

Det här med skrivarprofiler är ju så krångligt så det är ju inte klokt, vad ska jag använda av de som finns i Elements, finns ju hur många som helst. Har ingen aning om vilken. I Canons skrivarrutiner kan man ju inte välja profil men jag tyckte nog att bildkvalitén blev bättre från elements.

Vad ska jag använda för återgivning: perceptuell, mättnad, relativt färgvärde, absolut färgvärde.

Har skrivit ut 10st 10x15 pro photo nu och har inte blivit klokare för det, har inte råd att testa hur mycket som helst.

Kan inte hitta någon vettig info någonstanns om detta, allt är för krångligt att förstå.

Har också sett att det pratas om ICM vad FN är det det går ju inte att välja det någon stans varken i PS-E eller i skrivarrutinerna.

Tacksam för svar!

ANNONS
Götaplatsens Foto