Hi folks
Som jag ser det så ÄR IE standarden idag eller egentligen hela Microsofts (MS) programsviter de som sätter standarden. Hur gärna vi vill det eller ej så är IE fullständigt förkrossande oövervinnerligt störst idag. Alla andra tillsammans är bara en fis i rymden.
Jag tycker inte heller att MS program är perfekta men jag anser ändå att jag som progrtamutvecklare måste böja mig för övermakten. När jag sitter och arbetar med ett program som SPCS så retar jag mig på att knappar och annat handhavande inte stämmer överens med standarden.
Vi som bygger för webben eller utvecklar gränssnitt MÅSTE anpassa oss till standarden som ÄR MS vare sig vi vill det eller inte,
De stora massorna är vana med hur MS program fungerar. Om vi vill ha någon utöver några få nördar som sitter med Firefox, Opera etc som tittar på våra alster eller ska använda våra fantastiska applikationer via våra lysande gränssnitt så får vi helt enkelt stå där med mössan i hand och anpassa oss till rådande standard.
Jag har sjäv varit med om att införa en applikation på ett företag med över 5000 användare som vi ansåg vara busenkel men inte var så. Som ett brev på posten fick vi tusentals supportsamtal. Efter anpassningen till rådande standard = MS, så försvann problemet.
MAnkan