Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur gör man?

Produkter
(logga in för att koppla)

E Bodin

Aktiv medlem
Hej!
jag har nyligen köpt en Olympus e3 och undrar hur man sätter in inställningen så om man knäpper exempel på en Å, så blir det ungefär vitt om du förstår!
Tack!

Mvh: Eric

Har du läst instruktionsboken?

För att få rinnande vatten "vitt" gäller det att ha tillräckligt lång slutartid. Titta i instruktionsboken till kameran för att se hur du ändrar slutartiden

För att kunna ta sådana bilder gäller det att ha en slutartid på bortåt en sekund eller längre vilket kräver stativ. Det kan också vara svårt att få så lång slutartid utan att bilden blir överexponerad om det är starkt ljus. Prova senare på kvällen isåfall.

Läs manualen och lycka till!

Akut nu gjorde jag något och det är manuell fokus går inte att ställa till baks HJÄLP SNÄLLA!!
jag är bara 11 år.

För att kunna ta sådana bilder gäller det att ha en slutartid på bortåt en sekund eller längre vilket kräver stativ. Det kan också vara svårt att få så lång slutartid utan att bilden blir överexponerad om det är starkt ljus. Prova senare på kvällen isåfall.

Läs manualen och lycka till!

Tack båda två nu har jag löst allt!
Och ett tips till ALLA testa er fram då lyckas ni!.

jag kan bara önska lycka till!

Har nog aldrig varit med om en elva-åring som går och köper en E3 =)

Kul att det är så blandade åldrar här. Min pappa gav mig en kompaktkamera (analog, alltså en med en sån där filmrulle i) när jag var i din ålder och jag började fotografera lite. På den tiden fanns det inte internet (gode gud vad gammal man känner sig) där man kunde fråga om vad som helst, men det gör det ju nu så börja med att läs manualen. Jag vet att det är trist och tråkigt att läsa den, men man lär sig faktiskt mycket. Sen kommer du säkert ha ännu mer frågor efter du har läst den och börjar fota och då finns vi här! =)

Lycka till!

Mvh/Per

ANNONS
Götaplatsens Foto