Annons

Hur lägger man in typ clipartbilder i PS? Skall gör julkort..

Produkter
(logga in för att koppla)

Thomas_N

Aktiv medlem
Vad svårt det verkar att lägga in lite kul saker på en bild så den ser ut som ett julkort?
Vill göra egna julkort och infoga någon slags ram runt bilder som ser ut som en julgelang (med typ granris) och någon liten tomte eller bjällra. Men det verkar lättare sagt än gjort?
Får nog göra mitt julkort i powerpoint i stället :)

Hur menar du - att lägga in plickeplock är ju inte särskilt svårt, bara du hittat det du vill lägga in?

årets julkort, hoppåtat på kul häromkvällen:

Bilagor

• julkort_2_platt_400_2.jpg
    julkort_2_platt_400_2.jpg
    93.8 KB · Visningar: 815
Hur menar du - att lägga in plickeplock är ju inte särskilt svårt, bara du hittat det du vill lägga in?

årets julkort, hoppåtat på kul häromkvällen:

Det var lätt att hitta Alma, Nova och Linda, men var i bilden gömmer sig Per? ;)

Angående frågan så är det (väl?) bara att öppna de bilder du vill ha som lager och påta ihop det :)

Vad svårt det verkar att lägga in lite kul saker på en bild så den ser ut som ett julkort?
Vill göra egna julkort och infoga någon slags ram runt bilder som ser ut som en julgelang (med typ granris) och någon liten tomte eller bjällra. Men det verkar lättare sagt än gjort?
Får nog göra mitt julkort i powerpoint i stället :)

Thomas gå in på http://www.moderskeppet.se där finns en del tips såväl i form av videos som "texttips"
/rolf

Nu var det ett tag sedan jag jobbade i PS, men nog är det väl bara att klippa och klistra som sägs ovan, blir ett nytt lager som kan sammanfogas.

ANNONS
Götaplatsens Foto