Annons

Hur mycket onödiga fotoprylar har ni?

Produkter
(logga in för att koppla)

Canon-Krille

Aktiv medlem
Mitt mest onödiga köp var nog en GPS-modul till Canon EOS. Precis som jag börjat testa den så insåg jag att Canon hade lagt av med mjukvaran till den. Jag får visserligen med GSP koordinaterna i bilden men får manuellt söka på Google maps.
// Krister
 

sjunne

Aktiv medlem
Jaa... jag vet inte var jag ska börja! Jag läste ett inlägg av en makrofotograf som jag beundrar (jag har länge försökt ta bra (vad är det?) makrobilder men...) att det är jättebra att använda blixt för att "frysa" bilden om man har problem med rörelseoskärpa varvid jag genast inhandlade ett par Godox TT350! De ligger naturligtvis så gott som oanvända... Jag tyckte det skulle vara häftigt med en Lensball! Samma resultat,,, Miops trigger(som jag aldrig lärt mig ordentligt!) bara ligger...
Stativ med kulleder har jag ett par stycken. Jag använder sällan eller aldrig stativ... En Plustek negativskanner som står och samlar damm För att nu inte tala om "glasbitar", dvs objektiv!
Listan kan göras lång! Jag har ju ändå hållit på i 60 år mer eller mindre!
 

LGNLGN

Aktiv medlem
Jaa... jag vet inte var jag ska börja! Jag läste ett inlägg av en makrofotograf som jag beundrar (jag har länge försökt ta bra (vad är det?) makrobilder men...) att det är jättebra att använda blixt för att "frysa" bilden om man har problem med rörelseoskärpa varvid jag genast inhandlade ett par Godox TT350! De ligger naturligtvis så gott som oanvända... Jag tyckte det skulle vara häftigt med en Lensball! Samma resultat,,, Miops trigger(som jag aldrig lärt mig ordentligt!) bara ligger...
Stativ med kulleder har jag ett par stycken. Jag använder sällan eller aldrig stativ... En Plustek negativskanner som står och samlar damm För att nu inte tala om "glasbitar", dvs objektiv!
Listan kan göras lång! Jag har ju ändå hållit på i 60 år mer eller mindre!
Ja, vi är nog många som känner igen oss i din beskrivning :cool:

Skulle faktiskt vara kul med en helt ärlig tråd som handlar om inköpen av kameraprylar som blev stolpe och ut. Eller tom när bollen mot mål inte ens gick över kortsidan

Vi har nog alla gjort motsvarande inköp och anskaffningar. När man mumlar tyst när någon frågar vad prylen kostade
 

handfaste Hagbart

Aktiv medlem
En eos 450 D . Men den luftas i stark kyla eller regn/snö ibland. Samt filter som jag aldrig har använt. Det övriga har jag skänk bort eller sålt för underpriser.
 

sjunne

Aktiv medlem
...och nu blev det en ny, större, väska för ett par tusen! Jaja, får väl se hur den är när den kommer! Och om den blir använd...
 

jens_a

Aktiv medlem
Jag har många kameror och linser och inga är onödiga - även om jag inte använder alla varje dag. Då och då tänker jag: jag säljer/donerar allt och satsar allt på en ny smartphone eller Canon vilket vore katastrofalt. Jag vet precist varför jag handlat grejorna, vartenda filter och blixt. Det är kul att hitta kameror jag köpte för 10 år sedan och upptäcka nya sätt att använda dom och att de faktisk inte är outdatade även om många gärna vill ha en till att köpa nytt hela tiden. The latest and greatest - really? Inte nu längre.
 

Jonah Lake

Avslutat medlemskap
  1. Väskor! Har för många men vill ha fler.
  2. Filter. Använder egentligen bara mitt Tiffen black pro-mist men köpt på mig alldeles för många andra ND, CPL etc
  3. Reflektskärmar. Använder max en gång per år.
  4. Remmar
Etc etc
 

janne_145

Aktiv medlem
För mycket. Ska nu sälja av allt Sony A7 III och mina objektiv nu pga bristande intresse så det kan man ju nu kallas för att ha onödiga grejer hemma :)
 

majjen05

Aktiv medlem
Som rubriken lyder. Om jag ser på mig själv har jag en väldans massa "bra att ha ifall"-saker som nästan aldrig används. Studioblixtar med tillbehör, videorigg, stativ, ljudinspelare, analoga kameror mm, mm. Ändå har jag sålt sådant som jag köpt, testat och funnit att jag inte tänker använda. Det fanns en tanke när prylarna skaffade, samtliga begagnade dock. En ambition att de ska komma till användning finns fortfarande men frågan är bara när. Är det fler som sitter i samma båt med för mycket prylar?
Hej! Klart att man har för mycket fotoprylar, jag kommer nog inte i håg alla prylar som jag har.
 
ANNONS