Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur står sig D2H idag?
- Trådstartare Jocke H
- Start datum
D Gulliksson
Aktiv medlem
Mycket prisvärd kamera..
Den står sig mycket bra tycker jag. Ett helt underbart kamerahus med 4mp som gör väldigt bra ifrån sig. Har gjort förstoringar upp till 40x50cm med ISO 800 som ser riktigt bra ut.
Den står sig mycket bra tycker jag. Ett helt underbart kamerahus med 4mp som gör väldigt bra ifrån sig. Har gjort förstoringar upp till 40x50cm med ISO 800 som ser riktigt bra ut.
siehp
Medlem
Den står sig bra
Det beror väl på vad du ska ta för bilder med D2H.
Jag skaffade en begagnad för ett halvår sen och är mer än nöjd med kameran har sedan tidigare en D50.
Jag frilansar för en lokaltidning och plåtar sport och då tycker jag att D2:an är suverän. Visst brusar den mer på höga iso än andra men samtidigt så är den grymt snabb i serietagningen. Utskrifter upp till 20x30 fungerar om man inte ska sitta med lupp och betrakta bilderna. Jag plåtar mycket sport inomhus i dåligt upplysta hallar och det är inga problem om man tar sig lite tid och ställer in vitbalans ordentligt, sen blir det visserligen lite efterbehandling om man ska göra förstoringar av bilderna men det går att få till bra sådana. Till hemsidor och dagstidningstryck funkar bilderna utmärkt utan några större justeringar. Så jag säger att kameran står sig utmärkt till det den är gjord för och väl värd sitt begagnade pris. Jag gav 13.000 för min med dubbla batterier och 1st 512Mb minneskort till. Har aldrig ångrat en sekund att jag köpte den. En annan sak att nämna är batteritiden upp till ett par tusen bilder är inga problem med ett fullt batteri.
Det beror väl på vad du ska ta för bilder med D2H.
Jag skaffade en begagnad för ett halvår sen och är mer än nöjd med kameran har sedan tidigare en D50.
Jag frilansar för en lokaltidning och plåtar sport och då tycker jag att D2:an är suverän. Visst brusar den mer på höga iso än andra men samtidigt så är den grymt snabb i serietagningen. Utskrifter upp till 20x30 fungerar om man inte ska sitta med lupp och betrakta bilderna. Jag plåtar mycket sport inomhus i dåligt upplysta hallar och det är inga problem om man tar sig lite tid och ställer in vitbalans ordentligt, sen blir det visserligen lite efterbehandling om man ska göra förstoringar av bilderna men det går att få till bra sådana. Till hemsidor och dagstidningstryck funkar bilderna utmärkt utan några större justeringar. Så jag säger att kameran står sig utmärkt till det den är gjord för och väl värd sitt begagnade pris. Jag gav 13.000 för min med dubbla batterier och 1st 512Mb minneskort till. Har aldrig ångrat en sekund att jag köpte den. En annan sak att nämna är batteritiden upp till ett par tusen bilder är inga problem med ett fullt batteri.
D Gulliksson
Aktiv medlem
Goro skrev:
hade nog personligen inte betalat mer än 8000 för en D2h nu. Finns trots det en hel del att välja mellan.
Men det är onekligen en bra kamera
Beror ju helt å hållet på vad man är ute efter. Har man inte bildkvalite som högsta prio så är ju D2H en av de skönaste kamerahus som finns på marknaden idag. Och det finns knappast något större utbud runt 8000kr med sån typ av kamerahus.. Men visst finns det andra typer av modeller för runt 8000kr, men det är ju en annan sak.
TobbeMannen
Aktiv medlem
Jag gav 6500:- för min, det ska bli spännande att se vad den presterar.
cole
Avslutat medlemskap
Jocke H skrev:
Har fått hem min D2H nu... känns för engågnsskull att man håller i en riktig kamera![]()
Du får gärna skicka tillbaka GPS lådan
Jocke H
Aktiv medlem
Vill du ha den så säg till så kommer dencole skrev:
Du får gärna skicka tillbaka GPS lådan![]()
cole
Avslutat medlemskap
Jocke H skrev:
Vill du ha den så säg till så kommer den![]()
Bra att ha ifall jag någon gång ska sälja gps:en
Jocke H
Aktiv medlem
cole skrev:
Bra att ha ifall jag någon gång ska sälja gps:en
ok. den åker iväg på måndag.
TobbeMannen
Aktiv medlem
Jag fick min idag med. OJOJOJOJ säger jag bara. Näe jag finner inga ord. Tack Nikon.