Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Instamatic 104

Produkter
(logga in för att koppla)

sa82

Medlem
Jag har en gammal Kodak Instamatic 104. Har sett här på forumet att det är svårt att få tag i film till såna, men vart får man tag på batterier? och måste jag beställa film till den från utlandet?

:)

Är det 126 film som du är ute efter så finns det fortfarande att köpa från denna tillverkare. Ryktet säger att dom slutade tillverka 126 film för några månader sedan men det finns fortfarande i lager att få tag i.

http://www.ferraniait.com/

Du borde hitta det på välsorterade utländska nätbutiker och det är inte svårare att handla där ifrån gämfört med svenska nätbutiker.

Det är möjligt att filmbredden är 35 mm, som småbildsfilm, men bildformatet är 28x28 mm.

Olle

Olle skrev:
Det är möjligt att filmbredden är 35 mm, som småbildsfilm, men bildformatet är 28x28 mm.

Olle

Vad är det som är problem? Fråga labbet så fixar dom det och har dom lite äldre maskinen så finns det nog även för lite äldre format.

Har scannat en del 126 negativ på min flatbedd (Epson 4990) och ofta så funkar det bra att använda samma hållare som 135 om bilderna klarar av att bli kapade längst upp.

// Fredrik

ANNONS
Götaplatsens Foto