Annons

inte hittad via google

Produkter
(logga in för att koppla)

RE1NE V1NDEBR0

Avslutat medlemskap
som det verkar nu så om jag söker på mitt användarnamn på google så kommer inte fotosidan upp som träffar (vilket jag tycker är utmärkt, alldeles utmärkt...)
men lägger man in en kommentar på en artikel så dyker den upp vid en google sökning, jag önskar att så inte var fallet

/en som inte är anonym på fotosidan men som önskar att det ska vara lite svårare att får reda på allt om en person än att bara googla.

ifall alla tycker jag är paranoid, petig och jobbig så ber jag om ursäkt för denna tråd men önskar då att admin plockar bort min kommentar på sidan: http://www.fotosidan.se/cldoc/12136.htm

Men varfår kommer bara jag upp på artikelkommentarer och recensioner men inte mitt namn i alla foruminlägg?

Google spindlar sidor, dvs. låtsas vara webbläsare och sen indexerar den allt.

För en mer utförlig förklaring rekommenderar jag Google :)

-Thomas

Robin Gyllander skrev:
Men hur funkar google?
har program (som kallas webcrawlers tror jag, rätt mig någon?) som letar igenom alla sidor och indexerar innehållet...
om man lägger in en liten textfil med nåt speciellt namn i mappen som hemsidan ligger i så hoppar google över den sidan (man säger alltså till google att inte indexera den sidan)

men nu vet jag inte om det är så fotosidan gjort eller om google bara inte indexerar forum

edit: teknikgurun var liiite snabbare

heeeej igen,,,

nu hittar google mig via att jag blivit medlem i en grupp... av ovan nämd anledning gillar jag inte detta...

jag anhåller härmed om att få byta användarnamn till det jag ändrade mitt riktiga namn till...

alltså:
reine vindebro -> RE1NE V1NDEBR0

pretty please :)

reine vindebro skrev:
heeeej igen,,,

nu hittar google mig via att jag blivit medlem i en grupp... av ovan nämd anledning gillar jag inte detta...

jag anhåller härmed om att få byta användarnamn till det jag ändrade mitt riktiga namn till...

alltså:
reine vindebro -> RE1NE V1NDEBR0

pretty please :)
anybody?

Jag har bytt ditt användarnamn (man behöver inte ha sitt hela namn som användarnamn dock)

Jag har också bett Google sluta indexera gruppsidorna, det är rätt meningslöst - så snart kan du byta tillbaks till rätt för/efternamn igen.

För övrigt funderar vi en ändring så att oinloggade användare (dvs även Google mfl) inte ser för/efternamn. Endast inloggade ser detta; då slipper vi problemet att Google indexerar ens namn här och där på sidorna.

clindh skrev:
Jag har bytt ditt användarnamn (man behöver inte ha sitt hela namn som användarnamn dock)

Jag har också bett Google sluta indexera gruppsidorna, det är rätt meningslöst - så snart kan du byta tillbaks till rätt för/efternamn igen.

För övrigt funderar vi en ändring så att oinloggade användare (dvs även Google mfl) inte ser för/efternamn. Endast inloggade ser detta; då slipper vi problemet att Google indexerar ens namn här och där på sidorna.
tackar ödmjukast :)

ANNONS
Götaplatsens Foto