Annons

Iphone modell sweet spot?

Produkter
(logga in för att koppla)

Viewmaster

Aktiv medlem
Ofta är ju den bästa kameran den man har med sig - och för det mesta är det ju inte SLR eller finkompakt utan mobilen. Och nu behöver jag uppgradera kameraprestanda...

Idag har jag en SE2020 och bästa kamera finns afaik i iphone 14... liksom största prislappen. Men var däremellan finns sweet spot mellan pris o prestanda? Jag har inte hängt med tillräckligt väl för att veta var de stora skillnaderna och förbättringarna finns, vad (ur fotosynvinkel) som är värt att betala litet extra för och vad som ev. bara är gimmicks.

Det är alltså bara iPhone som är aktuellt, och så liten som möjligt - ingen Max modell således. Och det är strängt taget bara kamerabiten som styr valet, i allt annat duger befintlig SE2020 för mig så det lär en nyare mobil också göra

Hit me!
 

ErlandH

Aktiv medlem
Idag har jag en SE2020 och bästa kamera finns afaik i iphone 14... liksom största prislappen. Men var däremellan finns sweet spot mellan pris o prestanda?
Jag köpte nyligen en 12 pro 256 i hyfsat skick för 5500 kr (på Phonehero) och det kändes prisvärt. Gissar att detta är iaf ganska nära en sweetspot. Har själv 14 pro som är klart bättre än 12 pro (som jag haft tidigare) men det är ju rejäl prisskillnad. Pro-modellerna har, som du säkert vet, betydligt bättre kamera än de vanliga.
 

Sabud

Aktiv medlem
Efter många år med små Sony Experia Z3-5 Compact har jag försökt hitta en ersättare som inte liknar en `fet padda´. Gissar 12/13 mini är det närmaste man kan komma i dag.

/Stephan
 
ANNONS