quarc
Aktiv medlem
Båda systemen fungerar - det jag saknar hos moving sensor systemen är fler funktioner - jag vill ha tilt, shift med automatiskt skärpekontroll så att kameran lägger ner sensor så att den utnyttjar max skärpesjup - vad f-n det är tekniskt möjligt så bygg bara in det så byter jag system till den tillverkaren som kommer först med tekniken. skift vore underbart och stoppa in jaw också så att vi får automatiskt rak horizont - samma sak där - det är tekniskt möjligt så bygg det bara så betalar jag gärna !!!!
Jag har väntat länge på AF bracketing också. Jag gillar att jobba med 1.4 eller 2.0 och att då kunna ta en serie bilder med aningens förskjutet skärpeplan vore perfekt (framförallt när dagens mattskivor visar skärpedjup för F4). Tror det kommer, frågan är om en firmwareversion räcker (troligen inte). Borde också kunna ge blixtsnabb AF om bara väldigt små justeringar skall till, istället för att ändra objektivet flyttar man sensorn några millimeter. Jag är helt övertygad om att detta också kommer, men när.....