Annons

IXUS 800 IS svensk manual (PDF)?

Produkter
(logga in för att koppla)

BME

Aktiv medlem
Är det någon som vet var man kan ladda ner en svensk manual till en Canon Digital IXUS 800 IS (Canon PowerShot SD700 IS)?

Jag tycker för övrigt att det är exceptionellt dåligt att användarmanualer inte finns att ladda ner på canon.se. Vad är anledningen? Skärpning Canon!

Får man inte en manual på svenska när man köper kameran i Sverige ???

;-)

Annars har jag för mig att du kan köpa manualen från Svenska Canon om du köpt kameran billigt utomlands.

Nu var ju frågan angående en manual i elektroniskt format, tex PDF. En sådan får man inte med även om man har köpt kameran i Sverige.

Canon tillhandahåller manualer i PDF-format för nedladdning på engelska och franska mfl., men inte på svenska som det verkar. Risigt tycker jag.

Jag tror inte svensk manual finns som pdf. Jag har också letat fast då till en EOS 30D. Anledningen är tror jag att Canon Sverige vill sälja kameror. Att importera från Tyskland t.ex. gör kameran billigare. Den svenska manualen blir således ett konkurrensmedel. På tbh.se kan man välja imorterad kamera eller svensk kamera (+400 kr). Väldigt dyr pocketbok...
Jag laddade ner den engelska manualen i PDF och den kräver Adobe Reader 6.0 eller senare. Det finns ett vattenmärke "COPY" som inte syns när man läser på skärmen men som står över hela sidan när man gör utskrift. Problemet för mig där var att när jag lade pdfen i handdatorn står det bara COPY på alla sidor. Tänkte slippa släpa hela manualen med mig. Får väl lära mig ALLA funktioner utantill, det är ju ändå bara 200 sidors text...

vad jag har hört har Canon slutat med böcker man får dom som PDF nu
det dom skickar med i pappersformat är komma igång manual

fick varken bok till min Ixus 750 eller Ixus 65
men Svensk-PDF hittar du på skivan

ps. båda är sv-sålda

Intressant. Då kanske någon vänlig skäl som har köpt en IXUS 800 IS i Sverige skulle kunna dela med sig av sin manual i PDF-format?

Ja, jag bor i USA och kameran är en present, därav behovet av en svensk manual.

ANNONS
Götaplatsens Foto