Annons

Japanphoto skickat iväg objektiv i två månader

Produkter
(logga in för att koppla)

Skalmann

Aktiv medlem
Köpte ett Sony 28-75SAM i våras, och det har aldrig haft en bra AF. 13 augusti lämnade jag in det på Japanphoto på Götgatan, som sa att det skulle ta ungefär en vecka. Ringt dem flera gånger då de sagt "jag vet inte", "vi skickar ett sms när det är klart." Och slutligen "de har skickat vidare det till en annan verkstad", och "det har skickats utomlands och då kan man inte få någon information om var den finns". Har nu gått 60 dagar, vad ska jag göra? Det är mitt enda objektiv som funkar att ha med ut. Har sprungit omkring med ett Tamron-macro i två månader och håller på att bli tokig!

Köpte ett Sony 28-75SAM i våras, och det har aldrig haft en bra AF. 13 augusti lämnade jag in det på Japanphoto på Götgatan, som sa att det skulle ta ungefär en vecka. Ringt dem flera gånger då de sagt "jag vet inte", "vi skickar ett sms när det är klart." Och slutligen "de har skickat vidare det till en annan verkstad", och "det har skickats utomlands och då kan man inte få någon information om var den finns". Har nu gått 60 dagar, vad ska jag göra? Det är mitt enda objektiv som funkar att ha med ut. Har sprungit omkring med ett Tamron-macro i två månader och håller på att bli tokig!

Hör med butiken om du kan få en låneglugg medan du väntar?

Japan Photo beklager

Hei,

dette er meget beklagelig. Ta vennligst kontakt med meg, så finner vi en løsning.

Med vennlig hilsen,

Baard O. Hansen
Online Marketing Manager, Japan Photo
[email protected]

Ja, blivit både uppringd av butik och marknadschef, och blivit erbjuden en låneglugg samt 600kr gåvocheck för framkallning. Det är fint tycker jag, och jag hoppas att de också kommer anstränga sig för att få hem mitt egna objektiv :)

Rätta mig gärna om jag har fel men är inte Japanfoto kända för gråimport? Dvs de tar in produkter utanför de verdertagna kanalerna. Om så är fallet så är nog problemet att de skickar sina reparartioner där de har garanti. Inte till Sony Sv alltså utan Hong Kong??

Observera att jag inte på något sätt säger att det är olämpligt, olagligt odyl. Inte ens att så ör fallet utan bara påpekar en förklaring. Du har din garanti oavsett....

Jag har själv köpt prylar utomlands. Bla i Hong Kong med mycket lyckat resultat. Valde bort varldsgarantin och sparade 7000 på kuppen. Det var en 70-200. Om den gick sönder hade jag varit tvungen att skicka den till butiken för garantirep men jag trodde att 7000 skulle räcka långt även i Sverige. Den har fungerat utan fel i 5 år så det var ett bra köp

ANNONS
Götaplatsens Foto