Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Köpa 18-200vr eller vänta?

Produkter
(logga in för att koppla)

Larz

Medlem
Har idag ett 18-135 men är väldigt sugen på att skaffa nikons 18-200VR istället för att bli ännu mer allround.
Det jag funderar på nu är om Nikon kommer att släppa en ny uppdaterad version på objektivet(snart) nu när det funnits ett par åt, vad tror ni?

/Lars

Det känns mycket tveksamt. De flesta av Nikons objektiv är betydligt äldre än 18-200 och det finns inget på det objektivet som är i behov av uppdatering.

Det talas i och för sig om en 16-85, som enligt möjliga förhandsbilder ser ut som 18-200. Det kan ju vara ett alternativ om man vill åt något vidvinkligare med VR. Den lär inte krypa (zooma ut av sig själv) lika mycket heller.

Re: Re: Köpa 18-200vr eller vänta?

perstromgren skrev:
Vad är det för uppdatering du skulle vilja se?

Per.

Jag är väl egentligen inte ute efter ngt specifikt det är mer om det ryktas om någon uppföljare (inom den närmaste tiden) har hört talas om att det ska komma en ny serie VR objektiv.

Re: Re: Re: Köpa 18-200vr eller vänta?

Larz skrev:
Jag är väl egentligen inte ute efter ngt specifikt det är mer om det ryktas om någon uppföljare (inom den närmaste tiden) har hört talas om att det ska komma en ny serie VR objektiv.

Finns inga seriösa rykten om en efterföljare till 18-200 VR. Jag har 50 fast 1.4D, fast 85mm 1.8, 18-70 och några gamla amanuella 2.8:eek:r, men vilken använder jag mest till min D300???

18-200 VR. Att den kryper och eventuell vinjettering är inget ju...kolla testet i Digitalfoto, det är någon typ av köpguide version för 99 spänn i butikern,a köpte innan jul...Där är test på 18-200 VR...

Du hittar den för udner 6700 från alla stora, fotokungen, cyberphoto, Scandinavian...

ANNONS