Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa 60D

Produkter
(logga in för att koppla)

rezz

Aktiv medlem
Objektiv till 60D

Hej, tänkte uppgradera mitt hus och köpa ett 60D, men när jag ändå köper hus, så tänkte jag ta med ett objektiv.
Mitt nuvarande hus är EOS1000D, men känner att jag vill uppgradera för mer fokuseringspunkter samt mer bilder per sek osv osv. 60D känns mer gedigen helt enkelt.


Så det jag letar efter är en 60D, med ett bra objektiv. Pris max 10.000:-
 
Senast ändrad:
Hej, tänkte uppgradera mitt hus och köpa ett 60D, men när jag ändå köper hus, så tänkte jag ta med ett objektiv.
Mitt nuvarande hus är EOS1000D, men känner att jag vill uppgradera för mer fokuseringspunkter samt mer bilder per sek osv osv. 60D känns mer gedigen helt enkelt.


Så det jag letar efter är en 60D, med ett bra objektiv. Pris max 10.000:-

Max 10000:-...Hhum...köp 60D med 18-55II kitet så klarar du dig t.o.m under 9000:- om det köpes på Rajala senast imorgon
 
Vänta dig inga mirakelbilder med det där Sigmaobjektivet. Med ett zoomomfång på över tio gånger så blir det oundvikligen kompromisser som är negativa för bildkvalitén.

Det kan vara ett praktiskt reseobjektiv om man mest fotograferar för att ha minnen från resan, och inte avser att göra några stora förstoringar.

Dock blir det kanske svårt att hitta något bra alternativ om du vill hålla dig under 10000 för både kamera och objektiv.
 
Max 10000:-...Hhum...köp 60D med 18-55II kitet så klarar du dig t.o.m under 9000:- om det köpes på Rajala senast imorgon

Är det rätt att investera i ett nytt bra kamerahus och sedan köpa ett billigt och inte så bra objektiv.

Spara ihop lite mer pengar och köp ett bra objektiv istället.
 
Varför inte en 60D tillsammans med 17-85-optiken? Jag vet att många ser ner på den optiken men den är inte sämre än 17-55-optiken utan fokuserar både tystare och snabbare (iaf som jag upplever det). Dessutom ger den lite bättre zoomomfång jämfört med 17-55.
 
Hej, tänkte uppgradera mitt hus och köpa ett 60D, men när jag ändå köper hus, så tänkte jag ta med ett objektiv.
Mitt nuvarande hus är EOS1000D, men känner att jag vill uppgradera för mer fokuseringspunkter samt mer bilder per sek osv osv. 60D känns mer gedigen helt enkelt.


Så det jag letar efter är en 60D, med ett bra objektiv. Pris max 10.000:-
Jag äger ingen Canon kamera längre men ett sånt fint hus som EOS 60D förtjäner ett riktigt bra objektiv. Jag föreslår att du sparar ihop lite mer pengar å köper ett Canon 15-85 eller Tamron 17-50 2.8/Sigma 18-50 2.8 det sistnämda objektivet kan du dock få lämna in på finjustering
( ojämn kvalitet ). Jag hade en Canon EOS 40D med Sigma objektivet som efter justering gav otroligt skarpa å fina bilder.
 
Jag har Canon EF-S 15-85/3.5-5.6 IS USM och är nöjd med detta objektiv som jag tycker tar skarpa bilder men det finns säkert andra som är bra.
 
Jag har sålt det 17-85 jag köpte med min 60D. Det gav fina bilder när det fanns tillräckligt med ljus men för mig blev det snabbt ett objektiv som aldrig riktigt dög. (Nu måste jag bara få råd med något bra i området under 50 där jag nu helt saknar objektiv :-/ )
 
Varför inte en 60D tillsammans med 17-85-optiken? Jag vet att många ser ner på den optiken men den är inte sämre än 17-55-optiken utan fokuserar både tystare och snabbare (iaf som jag upplever det). Dessutom ger den lite bättre zoomomfång jämfört med 17-55.
Jag vill kunna zooma... nu har jag 18-55mm, och det är på tok för lite zoom,
 
Skippa sigmat. Det köp ett hus och kör dina befintliga objektiv och spara till ett 70-200/4. Det kan du hitta nytt för 5000, säkert begat billigare. Vill du zooma mer är det det du vill ha. Som Nikonägare är jag duktigt avundsjuk på vad ni med Canon har i ert 70-200/4.
 
ANNONS