Annons

köpa nikon D700 nu eller vänta på uppföljaren

Produkter
(logga in för att koppla)

Casimir

Aktiv medlem
Re: När skall man köpa en D700

Äsch, vaddå osams och upprörd stämning - är det inte ok om vi som gillar att tjôta prylar och tjafsa om vem som är mest insnöad på forumet får göra det, medans ni som gillar att vara ute i regnet och fota gör det istället och därmed slipper läsa dravlet? ;)
Man kan ta bilder i tunnelbanan när det regnar om man inte litar på D700 vädertätning :)

Bilder är visserligen från i fredags på väg till utställningen på Fotografiska vid slussen http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/2048617.htm?set=mp

Nu är det dags att ge sig ut i skogen med jyckarna och en normal på huset.

/Casi
 

jonasy

Aktiv medlem
Tillbaka till ursprungsfrågan då...Är det någon som vet när/om det kommer en uppföljare till d700?
För min del är det intressant för jag antar att priset på beggade d700:eek:r sjunker då och jag är intresserad av att uppgradera till en d700.
Överväg ny D700 nu istället, kostar 17 500 ny vilket är ungefär vad en begagnad kostar idag. Betänk att D700s antagligen kommer kosta 25k vid lansering och ge få nyheter mot D700, dvs, inte så många med D700 idag kommer uppdatera. Kombinera detta med hög efterfrågan på D700 (inte bara du som tänker i dessa banor!) så tror jag inte beg-priserna kommer röra sig särskilt mycket neråt (+ högsäsong för foto ...).

Betänk också att det alltid är en viss risk att köpa beg. Säg att en D700 går att köpa för 14-15k beg i sommar, då är det ynka 2-3000 spänn upp till en helt ny med garanti och bättre andrahandsvärde.

Som en bonus får du använda den under sommaren! Allt ovan avgjorde mitt val iaf.
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Det går att debattera hur länge som helst om D700 vs andra kameror och det är inget fel med det, mest bara kul. Vare sig D700 är bäst, vackrast eller prisvärdast så är det i min mening en fantastisk kamera. Det var en sensation i bildkvalitet när jag gick från D80. D80 har ändå något magiskt med sina blå och gröna toner som kanske inte är bra, men vackert. Nattfoto är fint med D80.

Det bästa med FX är alla coola linser man kan shoppa "billigt". T.ex. 28mm f/2.8 AIS, 85mm f/1.4 AIS, 50mm f/1.2 AIS etc.
 

jonasy

Aktiv medlem
Kan för mitt liv inte förstå varför man skulle vilja betala mer för att köpa kameran i Sverige. Till och med transportsträckan är ju kortare för mig i södra Sverige om man beställer från Europa!
 
ANNONS