Chewbacca
Aktiv medlem
Hej alla! Är ny här och har fruktansvärd beslutsångest angående köp av kamera. Min gamla Chinon har samlat för mycket damm om jag vill köpa digitalkamera. Kruxet är att jag kan inte bestämma mig! Som så ofta så är priset ett huvudbry. antigen en Sony för 4000:- eller Pentax K10d m tillbehör vilket är ca 13000:- inkl extra glugg, batteri o batterigrepp. Sägas ska att jag har inte pengar till någon ännu.
Pentax kameran vill jag ha men den är så jävla dyr just nu. Jag vill inte köpa bara den utan måste ha glugg till 300 mm, annars är ju Sonyn nästan bättre för det är zoom jag gillar
Men om jag köper Sony och senare ändå köper pentax så blir det dyyyrt!!! Jag kommer nog bara använda en även om två är bra.
Samtidigt vill jag ju ha en kamera som jag kan utveckla och ha glädje av lång tid framöver.
Så ska jag spara eller slösa? Dvs köpa Sony nu lr Pentax senare, om typ 6 mån. Hur mycket kan den tänkas sjunka i pris?
Jag är amatörfotograf och fotar på skoj.
Åsikter, erfarenheter tack
Pentax kameran vill jag ha men den är så jävla dyr just nu. Jag vill inte köpa bara den utan måste ha glugg till 300 mm, annars är ju Sonyn nästan bättre för det är zoom jag gillar
Men om jag köper Sony och senare ändå köper pentax så blir det dyyyrt!!! Jag kommer nog bara använda en även om två är bra.
Samtidigt vill jag ju ha en kamera som jag kan utveckla och ha glädje av lång tid framöver.
Så ska jag spara eller slösa? Dvs köpa Sony nu lr Pentax senare, om typ 6 mån. Hur mycket kan den tänkas sjunka i pris?
Jag är amatörfotograf och fotar på skoj.
Åsikter, erfarenheter tack