Fredrik--S
Aktiv medlem
Hej, någon som vet om det finns återförsäljare för RRS i Europa eller måste man handla från deras egna hemsida? Hysteriska kostnader att handla från USA.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har också ett Leofotostativ och ett RRS. Leofoto är direkt rip-of av RSS, men i vart fall.Själv har jag köpt Leofoto (från DEXT) de senaste åren. Bra kvalitet och till en bråkdel av RRSs priser.
Hej och tack för info om RRS. Fruktansvärt att någon kan stötta sådan rörelse. Aldrig hört att firman gör det.Ah, jag glömde skriva att jag hoppas du hittar bra alternativ. Vad är det du söker?
Hej och tack för info. Vad jag förstår så tar dom enbart emot beställningar och beställer då själva hem från RRS. Då kan jag lika gärna beställa självTror att Goecker är återförsäljare för RRS här i Sverige. Men inte blir det (mycket) billigare för det.
Tack, ska kolla dessa på måndagHans sålde sådana förr, vet ej längre
Visa bilaga 180184
Det var mer än vad jag kände till.Vad jag förstår så tar dom enbart emot beställningar och beställer då själva hem från RRS.
Det gjorde jag när jag köpte mitt (för över tio år sedan) och inte var det billigt, sannolikt inte billigare nuDå kan jag lika gärna beställa själv![]()
"En sådan rörelse" är att han tydligen (privat) tycker att det ska vara som i Sverige före 2009, dvs att äktenskap är reserverat för heterosexuella par. Givet detta gav han uppenbarligen motsvarande ungefär 150 tkr till en kampanj för Proposition 8 i Kalifornien. Kanske inte riktigt i nivå med det som påstås i tråden. Särskilt som detta är en föga unik inställning i USA.Hej och tack för info om RRS. Fruktansvärt att någon kan stötta sådan rörelse. Aldrig hört att firman gör det.
Men, det faktum att det är föga unikt i USA och att Sverige hade en gammaldags lagstiftning gör ju inte saken bättre. Det är också vanligt i USA att bära skjutvapen, rösta på Trump och attackera eller belägra abortkliniker, bara för att vara lite saklig gällande vad som är vanligt i USA och mindre vanligt här."En sådan rörelse" är att han tydligen (privat) tycker att det ska vara som i Sverige före 2009, dvs att äktenskap är reserverat för heterosexuella par. Givet detta gav han uppenbarligen motsvarande ungefär 150 tkr till en kampanj för Proposition 8 i Kalifornien. Kanske inte riktigt i nivå med det som påstås i tråden. Särskilt som detta är en föga unik inställning i USA.
Tillägg: Det bör för saklighetens skull kanske läggas till att Sverige hade ett slags semiäktenskap för samkönade par i form av registrerat partnerskap mellan 1995 och 2009.
Det där ser ut som en kombinerad plate och clamp som kommer att sitta mellan kameraplattan och stativ-"clampen"? Grejen ser stabil ut. och om man skruvar åt ordentligt så gör det kanske inget att ha en extra koppling mellan huvud och kamera.[...]
Det jag är ute efter är en snabbklämma, https://reallyrightstuff.com/b2-fabn-arca-screw-knob-clamp/ har funderingar på att pröva en sådan att använda till min kamerarem/sling från Black Rapid.
[...]
Hej och tack för info om RRS. Fruktansvärt att någon kan stötta sådan rörelse. Aldrig hört att firman gör det.
Det jag är ute efter är en snabbklämma, https://reallyrightstuff.com/b2-fabn-arca-screw-knob-clamp/ har funderingar på att pröva en sådan att använda till min kamerarem/sling från Black Rapid.
I tidigare inlägg frågade jag om erfarenhet om QD fästen som jag tror är bra men behöver då byta alla plattor och även köpa QD koppling. Detta är ett billigare och vad jag tror lika bra montage. Kom gärna med synpunkter.
Det finns massor med liknande snabbplattor men önskar något fabrikat jag kan lita på och RRS är bra prylar även om de har inskränkta tankar.
Jag har flera stativ och andra prylar från Leo jag är mycket nöjd med men hittar inte det jag söker hos dom.
Hej och tack för info om RRS. Fruktansvärt att någon kan stötta sådan rörelse. Aldrig hört att firman gör det.
I tidigare inlägg frågade jag om erfarenhet om QD fästen som jag tror är bra men behöver då byta alla plattor och även köpa QD koppling. Detta är ett billigare och vad jag tror lika bra montage. Kom gärna med synpunkter.
Det finns massor med liknande snabbplattor men önskar något fabrikat jag kan lita på och RRS är bra prylar även om de har inskränkta tankar.
Jag har flera stativ och andra prylar från Leo jag är mycket nöjd med men hittar inte det jag söker hos dom.
Tack, ska kolla dessa på måndagHans sålde sådana förr, vet ej längre
Visa bilaga 180184
Det jag är ute efter är ett enkelt och smidigt system att kunna bära mina prylar med. Jag har Arca plattor som du hänvisar till på 70-200 och 180-600 samt L-bracket monterat på kameran. Jag önskar något som jag kan koppla ihop med min bärrem Från Black Rapid till min kamera eller objektiv och snabbt koppla loss och fota handhållet utan bärrem eller montera på stativ utan att behöva ”skruva av” diverse.Nu framgår det inte riktigt vilken funktion det är som du söker. Ska du bara ha en platta under kameran som du kan fästa din black rapid i för att kunna sätta kameran på stativet t.o.m. utan att ta bort remmen så finns det många att välja på. Dext har bra grejor (Här är en typ med remfäste och det är bara att fästa en liten metallring eller något annat i remfästet så du kan haka i karbinhaken. Photax har också en del plattor av hög kvalité.
Om du nöjer sig med att ta bort blackrapid-skruven innan du sätter kameran på något stativ så finns de väldigt många plattor ned extra skruvhål (1/4 ") på undersidan.
Är det en annan funktion du är ute efter så vet jag inte.
Jag har en handfull plattor både långa (60-150 mm) för mina teleobjektiv och korta för kamerahus . Jag har inte haft några problem att modifiera så att jag direkt kan fästa en karbinhake (t.ex black rapids som jag i och för sig bytt ut mot riktiga karbinhakar för båtbruk med härdat stål eftersom BR´s inte håller mer än ett par år vid flitigt bruk) i bakre ändan på plattorna så jag slipper ta av remmen om jag snabbt ska använda mitt stativ. På de flesta typer av längre plattor brukar man kunna hitta flera sätt att göra detta. Vill jag ta av remmen (om det blåser t.ex) så är det bara att att knäppa upp karbinhaken. Jag har använt tillgängliga 1/4" skruvfästen, buntband som jag trätt och gjort ett litet fäste där det funnits möjlighet att fästa, metallring samt och gjort fästen med en ögla precis som används av peak design. Det finns många möjligheter att skräddarsy en kameraplatta vilket inte brukar ta många minuter av tänkande och arbete. Småplattorna jag länkade till har ju färdiga remfästen så där är det bara att fästa något att kroka i karbinhaken. På de längre plattorna (som du bör ha till dina större zoomar får du kika på konstruktionen innan du köper så att du ser om du kan fästa något att kroka i karbinhaken i.Tack, ska kolla dessa på måndag
Det jag är ute efter är ett enkelt och smidigt system att kunna bära mina prylar med. Jag har Arca plattor som du hänvisar till på 70-200 och 180-600 samt L-bracket monterat på kameran. Jag önskar något som jag kan koppla ihop med min bärrem Från Black Rapid till min kamera eller objektiv och snabbt koppla loss och fota handhållet utan bärrem eller montera på stativ utan att behöva ”skruva av” diverse.
Jag tror att både QD och även den ”clamp” jag efterfrågar är lösningen som jag tror skulle fungera men som vanligt är jag villrådig och är mycket tacksam för inputen från er alla.