Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Köpa RRS Really Right Stuff

Produkter
(logga in för att koppla)
Mina RRS delar är slitna. Klämmer inte åt längre och
kameran sjunker när den monteras vertikalt på stativ.
Kulled BH-55 fungerar heller inte helt bra.

Visst, underbar finish och genomtänkt. Höga priser.
Men, även dessa slits. Har använts mycket men behandlats försiktigt.

Hej och tack för info om RRS. Fruktansvärt att någon kan stötta sådan rörelse. Aldrig hört att firman gör det.

Det jag är ute efter är en snabbklämma, https://reallyrightstuff.com/b2-fabn-arca-screw-knob-clamp/ har funderingar på att pröva en sådan att använda till min kamerarem/sling från Black Rapid.

I tidigare inlägg frågade jag om erfarenhet om QD fästen som jag tror är bra men behöver då byta alla plattor och även köpa QD koppling. Detta är ett billigare och vad jag tror lika bra montage. Kom gärna med synpunkter.

Det finns massor med liknande snabbplattor men önskar något fabrikat jag kan lita på och RRS är bra prylar även om de har inskränkta tankar.
Jag har flera stativ och andra prylar från Leo jag är mycket nöjd med men hittar inte det jag söker hos dom.
Jag har exakt en sådan till min Black rapid. Det funkar väldigt bra men kom ihåg att använda lite gänglåsning (t.ex Loctite) när du skruvar ihop Black rapid med clampen.

Jag har exakt en sådan till min Black rapid. Det funkar väldigt bra men kom ihåg att använda lite gänglåsning (t.ex Loctite) när du skruvar ihop Black rapid med clampen.
Hej och tack för tips med gänglåsning. Nog bra att låsa denna ordentligt så den inte gängar ur sig.
Jag har inte hittat någon som kan leverera denna från RRS utan att beställa den, alltså den finns inte i lager någonstans. Vet någon om den finns någonstans får ni gärna hojta till. Beställa från RRS själv är inga problem men kostnaden är löjlig framför allt frakten.
Jag har beställt en kopia på denna tillverkad av någon i Kina. Kommer inom någon dag. Ska testa denna och se om jag kan lita på kvaliteten. Jag återkommer med erfarenhet av denna.

ANNONS
Götaplatsens Foto