Annons

Köpråd Kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

fransemil

Medlem
jag köpte för ett halvår sedan en Sony A7 ii och ett sigma art 50mm 1,4. Jag är är nöjd med detta än så länge men tycker AF är opålitlig.

har bestämt mig för att byta hus. Och har länge varit säker på att det är till A7iii jag skulle köpa istället tillsammans med ett 24-105g f/4 .

men nu har jag även fått upp ögonen på Canon eos r med ett 24-105 4l

hjälp mig, är det för det första stor skillnad på a7ii och a7iii. Ska jag släppa Canon eller ?
 

Brix

Aktiv medlem
Har inte så stor koll på Sony, men de är ju i toppen när det gäller AF. A7III har ju bättre AF än A7II iaf. Sen vet jag inte hur bra AF är på Sigma 50/1.4 art och om det möjligtvis är där problemet ligger. Det är ju dock annars ett helt fantastiskt objektiv.
 

gamleJ

Aktiv medlem
Eos R med RF 24-105 4L is är en fin kombo. Följande AF är säker men vill du få mer än 3 bilder i sekunden bör du fortsätta med Sony (a7iii). Crop i 4K och bara en kortplats är några andra tillkortakommanden. Är inget av detta kritiskt för dig så är kombon riktigt bra. Jag är mycket nöjd. AF är en dröm kommandes från dslr hus i 5 serien. 24-105 håller riktigt hög klass och känns lagom stort på R.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Gräset är sällan mycket grönare på andra sidan.
När det gäller kameror - nej. De ä lite same same but different.
Objektiv kan däremot vara en faktor som påverkar märkesbyte, framförallt tillgången av begagnat.
 

fransemil

Medlem
Har inte så stor koll på Sony, men de är ju i toppen när det gäller AF. A7III har ju bättre AF än A7II iaf. Sen vet jag inte hur bra AF är på Sigma 50/1.4 art och om det möjligtvis är där problemet ligger. Det är ju dock annars ett helt fantastiskt objektiv.
Ja objektivet är helt underbart, lite tungt kanske 😅 har testat en Sony a7iii nu ikväll och det var precis som du skrev natt och dag. Blir ett sånt hus. Tack för svar!
 

Bengf

Aktiv medlem
Ja Sonys lite så där vingliga färd med spegelfria ( var allmänt problem med just AF med alla spegelfria egentligen i dom tidiga generationerna alltså även från alla tillverkare Canon var ju tidiga med APS-C spegelfria bland annat. )- Med A7III var allmänna uppfattningen att Sony hade hittat hem, förutom bra Autofokus så är lågljusegenskaperna utmärkta med A7III också.
 
ANNONS