Annons

Köpråd objektiv inför bröllopsfoto och allmänt gångbart när man inte använder blixt.

Produkter
(logga in för att koppla)

Stina-bk

Medlem
Jag känner mig i behov av nytt objektiv till min Nikon D3000. Jag har ett 35 mm som jag är himla nöjd med eftersom jag gillar att ta bilder utan blixt. Nu hade jag tänkt köpa nytt objektiv för att komma lite närmare objektet...
Jag funderade på Nikon AF-S 50mm F1.4G eller 1.8 G men i affären fick jag syn på Tamron AF DI SP 90/2,8 Nikon och Nikon AF-S DX 85mm f3.5G ED VR Micro

Nu blev jag så fundersam om det är någon vits att komplettera min kameraväska med 50 mm när jag redan har 35mm?
Å det där med makro, är det bra?

Vad ska jag köa för objektiv? Jag gillar verkligen at fota utan blixt, och jag vill komma lite närmare än 35 mm. Jag har blivit ombedd att fota ett bröllop vad funkar bra till det- och då främst porträtt antar jag.

Hoppas på hjälp!

Tycker du ska använda ditt 35/1,8 samt tex köpa ettAF-S 85/1,8 då får du ett riktigt ljusstarkt med fin bokeh, perfekt till porträtt mm. Vet inte om du gillar att fota makro för då skulle ett 105/2,8VR fungera också och ersätter då 85/1,8 men 85'an passar bättre för bröllop mm? Ett 50 är för tätt på ditt 35'a och ett 35'a är utmärkt för lite översikt.

ANNONS
Götaplatsens Foto