Annons

Kalibrera både för inbyggd och extern skärm?

Produkter
(logga in för att koppla)

mange78

Aktiv medlem
Hej,

Har en Macbook Pro och en Spyder express kalibrator. Kör en Sony skärm som extern skärm. Jag har kalibrerat min Macbook efter den inbyggda skärmen, men jag vill även kunna skapa en profil för den externa skärmen. Går det? Är det i så fall bara att köra en kalibrering när den externa skärmen är ansluten? Men jag undrar om det går att styra hur färgprofilen sparas i Spyder-programmet.

Nån som vet?

Mvh Magnus

Hej!

Ja det borde gå. Kolla i kalibratorprogrammet, där bör det finnas isntällningar som gör att du kör den där flimrande färgrutan på den externa skärmen så att den kalibreras. Själv kör jag en NEC´s programvara och kan inte exakt inställningarna på sin spyder och programvara.

Hej,

Har en Macbook Pro och en Spyder express kalibrator. Kör en Sony skärm som extern skärm. Jag har kalibrerat min Macbook efter den inbyggda skärmen, men jag vill även kunna skapa en profil för den externa skärmen. Går det? Är det i så fall bara att köra en kalibrering när den externa skärmen är ansluten? Men jag undrar om det går att styra hur färgprofilen sparas i Spyder-programmet.

Nån som vet?

Mvh Magnus

ANNONS
Götaplatsens Foto