Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamera för barn?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är ju bara att ta sig en funderare på hur mycket man kan tänkas våga spendera på dessa kameror.
Jag var inne på en svensk stor foto-internetbutik nu och sökte på digitala kompakter för max 1500:-.
Det poppade upp 9 st kameror.
Bara att kika igenom dom så det inte är för mycket krångliga knappar och funktioner och köpa.
Bildkvaliteten är nog över lag i underklass i den prisklassen så det kvittar nog vad man väljer bara den är användarvänlig och ser stabil ut.

Jag tycker så här:

För det första, framkallning är ganska dyrt. För det andra, troligtvis kommer inte fyra-åringen komma i håg vad h*n tagit för bilder, kanske inte ens komma ihåg att han tagit bilder. (Om nu inte föräldrarna bor vägg i vägg med ett entimmeslabb).

Jag röstar alltså för digitalkamera och därmed direkt feedback till den unge fotografen samt en mindre driftkostnad för föräldrarna.

mvh Charlott, mamma till en 4-åring

Jag gick förbi teknikmagasine och kollade in deras kameror. Jag skulle inte köpa Camex CDC-318C då knapparna var alldeles för tröga även för en vuxen.

En kamera som verkar vara rejäl och har testats av min 4-åring i butik är Kodak EasyShare CD310.

Finns det bättre alternativ som kostar mindre än 1000 kr?

ANNONS
Götaplatsens Foto