Annons

Kamera på mobiltelefon

Produkter
(logga in för att koppla)

pola

Aktiv medlem
Skulle tycka det vore rolig att veta vad ni tycker om de inbyggda el. externa kamrorna man kan finna på mobiltelfoner.

Per-Olof Nordin

bara rent skräp..än så länge..men det kommer säkert vettiga modeller så småningom, sony har en 2mp kamera på en av sina nya handdatorer, så det finns hopp.

Jag har en T68i+communicam, och jag tycker det är ganska kul att plåta med den, det blir så lagom "oseriöst" på något vis. en skön avkoppling till de lite mer seriösa uppdragen...

Jag har ett litet galleri här på hemsidan med två bilder om du vill se lite "kvalité"...

/Micke

Jag tycker de såg okey ut. Fast nu spelar det mindre roll då jag undra över vad andra tycker!

Per-Olof Nordin

Tanken med dessa kameror är ju att kanske fota sig själv på en ö i spanien i december när morsan sitter hemma å fryser i Sverige, för att sedan skicka som vykort!

Med tanke på detta så är det roligt! Det är ju inte till för att ta bilder som skall publiceras i national geografics! Har också en t68i med kameran och tycker det är roligt att skicka bilder till polarna.. Men jag tar aldrig bilder med krav på bra kompensation och färgdjup!

Niklas, precis vad jag menar!

Dessutom så är det lite kul att hala fram den lilla kameran i sällskap som anser mig som en seriös fotograf (vad det nu innebär..???)

Jag har haft den lite som nåt slags "noteringsblock" också...

/Micke

Mycket rolig liten pryl, kvaliten blir med digitalkameramått mätt urusel men vad gör det? Brukar skicka små vykort via e-post (med telefonen) till mina vänner när jag är ute & reser. Ericssons kamera har tidigare varit för dyr, man kan dock nu få tag på den ny för en tusenlapp. Köpte min beg. för 500, det var den värd.

Larsa.

När jag var ung brukade vi bara kunna ringa med våra telefoner.

Nu kan man lyssna på musik, skicka filmer, ta bilder och koka kaffet med alla mobiler. Det finns tom vissa modeller som man kan ringa med...

Angående det här med digitalkameror på mobiltelefoner? Oh please. En funktion JAG överlever utan. Är det verkligen något man behöver, eller är det något som alla marketers har lurat i er att ni behöver?

// Edward - som har en 3310 som han aldrig använder.

Edward, om det var behovet som styrde vad för prylar vi hade så skulle man ju inte äga många ting. Det kan ju vara så att man tycker prylen är rolig att ha bara och av den enkla anledningen köper den.

Ställ dig frågan Edward: Behövde man mobiltelefoner innan 1990?

Nä det behövde man inte, så sälj då din.

Behövde man föresten digitalkameror innan?

EdwardH skrev:

Med risk att jag låter hemskt gammal :) när jag var ung fick man använda mynttelefoner med tio-öringar när man skulle ringa,
Kamerorna var helmanuella och kompaktkamerorna fick man dra fram manuellt med stora sockerbits-/kub-formade engångs blixtrar

kunde inte låta bli med denna kommentar

EdwardH skrev:

Nu kan man lyssna på musik, skicka filmer, ta bilder och koka kaffet med alla mobiler. Det finns tom vissa modeller som man kan ringa med...

Angående det här med digitalkameror på mobiltelefoner? Oh please. En funktion JAG överlever utan. Är det verkligen något man behöver, eller är det något som alla marketers har lurat i er att ni behöver?

// Edward - som har en 3310 som han aldrig använder.

Å fan, kan man ringa med dom också?

Jag hatar faktiskt att prata i telefon, använder min nästan uteslutande till mailhantering + lite wap (hockeybevakning). Jag är förmodligen totallurad... Underbart att slippa behöva slåss med ungarna om datorn när man ska kolla mailen i alla fall.

Ang. kamerafunktionen så är den jättekul, till seriös fotografering så använder jag min 30 år gamla OM-1:a, vissa har ju blivit lurade att köpa dyra digitalkameror, men det gäller väl inte dig Edward?

Mvh/Larsa.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto