Annons

Kamerahållare

Produkter
(logga in för att koppla)

CaJim

Ny medlem
Hej.
För många är detta säkerligen en självklarhet men jag har aldrig sett en sådan innan.
Den följde med ett beg. köp och jag undrar vad det är och eller hur den används
CameraHolder.jpg
 

CaJim

Ny medlem
Den har inte så många delar.
Plattan för montage på kamera el. blixt kanske som går att ta av sedan är resten en helgjuten del + det monterade snäpplåset.
Hållaren i sig har en passsage på sidan, där man kan tänka sig något typ plattjärn eller rem? Tycker dock att en rem inte borde funka utan att man riskerar knäcka hållaren, kan vara så att det saknas någon del?
dismantled.jpg
Holder2.jpg
 
Senast ändrad:

Bluebike

Aktiv medlem
Gissar på fäste för handlovsrem, ger remfäste i kameras underkant. Rem spänns mellan denna och ordinarie remfäste runt handloven. Stativplatta på kameran så att fästet kan lossas med snabbkoppling och sättas på, stativ. Alternarivt bältesfäste, dålig kopia av Peak Designs.
 
Senast ändrad:

CaJim

Ny medlem
Den är nog för bred för runt handlov, kanske i bältet. Har lagt till yttermåtten på den och tillägger att grunkan är helt omärkt, finns inte en siffra när den. Measures.jpg
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Kan det vara någon form av fäste som med remmar monteras på en kajak, ett biltak, eller annat.
Snabbplattan gör att kameran lätt tas bort för mindre fixerad fotografering.
Ett riktigt långskott. Men något i stil med denna:

Eller är det en variant av ”bältes-clip”?
 
Senast ändrad:

Janne.B

Aktiv medlem
Den som söker ska finna. (något snarlikt iaf)
Skulle gissa på att det är en kinakopia på denna tingesten.
en bälteshållare

 

CaJim

Ny medlem
Grunkan ringades så småningom in till att bli en bälteshållare, Den ställde allt till lite huvudbry. Har precis som Janne.B sökt en massa på nätet men haft oturen att inte springa på något liknande.
Köpet gjordes av ett ombud och jag har inte kontakt info kvar annars kunde jag ringt säljaren.

Misstänker att denna är ett felköp från början för den verkar i princip oanvänd, det följde med ett stativ(Benro) också i köpet, dock är det så att kameraplattan från bälteshållaren inte passar i fästet på stativet. Det var det första jag testade om den på något vis hade med stativet att göra men nej det hade den inte.

Jag ett äldre och klent stativ där jag nu precis testade plattan och där passar den precis, kanske en dag den kommer till nytta.
Nu vet jag iaf vad det är. Tack alla för visat intresse och hjälp till identifiering av denna pryl.
 
ANNONS