Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kameraservice, lång tid?
- Trådstartare Ades
- Start datum
maxzomborszki
Aktiv medlem
När ljusmätaren gick sönder en vecka innan jul tog det lite dryga tre veckor innan jag fick tillbaka den (vilket de varnade för i och med ledigheterna).
När jag var inne för sist tog det 20 minuter medan jag väntade och då bjöd de mig på en bekväm fåtölj, bra lektyr och ett stort glas mineralvatten (i äkta Nikonglas!) som satt fint i sommarvärmen. Större delen av tiden var att se till att test-/kalibreringsutrustningen blev uppvärmd.
Gången innan då jag hade lite frågor om bakfokus justerade han inte bara kameran på under en kvart, han såg även till att serva mitt tele för att säkerställa att jag inte råkade ut för ett vanligt problem med en lite klen jordning, bara utifall, och gjorde dessutom tester med de objektiv jag hade med mig in.
Kort sagt, beror helt och hållet på vad det är för fel och hur tjockt de har i kalendern. Jag är personligen mycket nöjd med Nikons bemötande, skulle alla företag ge mig sådan service skulle jag vara en mycket nöjd människa
När jag var inne för sist tog det 20 minuter medan jag väntade och då bjöd de mig på en bekväm fåtölj, bra lektyr och ett stort glas mineralvatten (i äkta Nikonglas!) som satt fint i sommarvärmen. Större delen av tiden var att se till att test-/kalibreringsutrustningen blev uppvärmd.
Gången innan då jag hade lite frågor om bakfokus justerade han inte bara kameran på under en kvart, han såg även till att serva mitt tele för att säkerställa att jag inte råkade ut för ett vanligt problem med en lite klen jordning, bara utifall, och gjorde dessutom tester med de objektiv jag hade med mig in.
Kort sagt, beror helt och hållet på vad det är för fel och hur tjockt de har i kalendern. Jag är personligen mycket nöjd med Nikons bemötande, skulle alla företag ge mig sådan service skulle jag vara en mycket nöjd människa
Artin
Aktiv medlem
maxzomborszki skrev:
När ljusmätaren gick sönder en vecka innan jul tog det lite dryga tre veckor innan jag fick tillbaka den (vilket de varnade för i och med ledigheterna).
Kort sagt, beror helt och hållet på vad det är för fel och hur tjockt de har i kalendern. Jag är personligen mycket nöjd med Nikons bemötande, skulle alla företag ge mig sådan service skulle jag vara en mycket nöjd människa![]()
Vilken Nikon verksta är de du pratar om dit måste jag när de blir dax för service nästa gång.
//Artin
maxzomborszki
Aktiv medlem
Det var hos Nikon i Upplands Väsby. Den trasiga ljusmätaren bytte visserligen en annan verkstad (vet ej vilken) som de skickade kameran till då de hade svårt att själva hinna med arbetet under julhelgen, men jag lämnade och hämtade kameran i U-V.Artin skrev:
Vilken Nikon verksta är de du pratar om dit måste jag när de blir dax för service nästa gång.
Än har jag inte varit hos Lasses kameraservice (även om kameran kanske var där?), men de har också fått bra vitsord från Nikonister här på fotosidan.
Kanske har jag haft tur att de inte haft tokhög arbetsbelastning när jag kommit in, men jag tycker de är mycket proffsiga i bemötandet och servicen.
maxzomborszki
Aktiv medlem
Har ni blivit av med kartongen tycker jag ni ska höra av er till verkstaden och kolla vad det blev av den.
kippe
Aktiv medlem
jo jag skall ringa in i morgon och kolla läget..har för mig att kamerans serienr står på kartongen så den borde ju vara lätt att hitta.
Vet inte om det är en regel eller ett undantag att jag inte fick tillbaka kartongen då det var första gången jag skickat iväg ngn pryl till nikon.
Vet inte om det är en regel eller ett undantag att jag inte fick tillbaka kartongen då det var första gången jag skickat iväg ngn pryl till nikon.
Felix Neldemo
Avslutat medlemskap
Jag skicka iväg min kamera (canon) förra veckan, fick sms på kvällen nån dag senare där de tala om att den var registrerad i deras verkstad och att jag skulle få sms när den bytte status. Det tycker jag är bra service när de håller en underrättad utan att man behöver ringa och gnälla. Jag skickade in kameran i en FOX skokarton så den får de gärna behålla om de vill =)
Mankan G
Aktiv medlem
Hi folks
Har haft min D100 inne på rengöring en gång på 30000 bilder. Tog 10 minuter. Min D2X har varit inne 5 gånger. 3 gånger för rep av bildbehandlingskortet (allt inom den första månaden) tog mellan 20 minuter och två dagar och byte av LCD glas två gånger. (den första var en provisorisk lagning) tog 15 minuter.
Allt gordes av Lasses. Fantastisk service
Mankan
Har haft min D100 inne på rengöring en gång på 30000 bilder. Tog 10 minuter. Min D2X har varit inne 5 gånger. 3 gånger för rep av bildbehandlingskortet (allt inom den första månaden) tog mellan 20 minuter och två dagar och byte av LCD glas två gånger. (den första var en provisorisk lagning) tog 15 minuter.
Allt gordes av Lasses. Fantastisk service
Mankan