Annons

Kameraväska för strapatser

Produkter
(logga in för att koppla)

erikp

Avslutat medlemskap
Hej
Jag har letat men inte funnit någon riktigt bra kamerväska för tex. skidåkning isklättring och liknande aktiviteter. Jag vill att det ska finnas plats med ! hus 4-5 obj samt en blixt. Det ska också finnas plats för isyxor, spade, sond osv. Skriv vad ni rekomenderar!!! Och vart man får tag på dem!!

något jag har oxå har letat efter. har hört rätt mycket gott om Dakine Sequence med Photoblock. Däremot har jag inte hittat någonstans i Stockholm där dom har den hemma. Skulle gärna vilja klämma och känna på den först så jag har inte köpt den än. Får för närvarande klara mej med min Crumpler Shrinkle. Den är inte gjord för några strapatser, men med ditmeckad midjebälte så funkar den hyfsat för mej.

Jag har testat Dakine Sequence och förmodligen är det precis vad ni letar efter. Den har väl fungerande fästen för både snowboard och skidor. Dessutom ett fäste som är ämnat för yxa eller spade (har för mig att det även fanns en ficka för sond). Bärsystemet är riktigt bra med inte allt för klumpiga remmar som gör att säcken är bekväm trots att man är påbylsad med jacka (något som inte fungerar så bra med många andra). Material och kvalitetsmässigt är den fullt jämförbar med dagtursäckar från de flesta stora ryggsäckstillverkarna.

Jag vet däremot inte var de går att köpa. Jag lånade för test från den svenska generalagenten Szamersport. Kolla med dem var den går att köpa.

www.szamersport.se

Är ni i närheten av gävle i sommar kan jag bistå med en utlåning några dagar om det skulle vara så...

Gillar helt klart väskan som kombinerar en skidbestigningssäck med en fotoväska på ett bra sätt...

Håller med om att det är Dakine Sequence som du är ute efter. Jag är mycket nöjd med min. Köpte min på Scandinavian Photo.

med riksk för trådkapning,

nån som har ett tips på en lite mindre variant. Vill ha den när jag hojar i skogen och åker skidor.

ska rymma kamera + ett extra objektiv. Stort plus om det går fort att få fram kameran.

inget krav på att kunna bära skidor, isyxor mm.

Jag har själv inte hittat en enda väska som jag är nöjd med till fullo när det är utförsåkning som gäller. Börjar mer och mer fundera på att bygga en egen variant, eller bita i det sura äpplet och bara ta med kamerahus + ett objektiv. Tycker att väskorna blir för klumpiga när det skall rymmas en massa objektiv i dem och på så sätt så känner jag att jag inte får ut den njutningen som jag vill ha av att köra skidor. Så nu spanar jag lite på en smidig ryggsäck för skidåkning, som jag kan inreda litet snyggt för D70 + BG + ett praktiskt objektiv. Om någon har gjort en smidig lösning själv, så får ni hemskt gärna publicera den här. Under tiden så skall jag spana vidare på alternativ lösning åt mig.

//Erik

ANNONS
Götaplatsens Foto