Annons

Kan inte installera CEWE fotovärld på MAC...

Produkter
(logga in för att koppla)

Josefson

Avslutat medlemskap
Hej på Er,

Jag har inhandlat i en MAC och har installerat den senaste Snow Leopard.

Jag kan inte installera fotoboksprogrammet "Min CEWE Fotovärld".

Är det någon som har samma problem? Bifogar en bil så ser ni hur det ser ut. Datorn står bara och laddar hela tiden.

Hoppas på hjälp!
Mvh
Erik

Bilagor

• Skärmavbild 2009-11-08 kl. 14.58.26.jpg
    Skärmavbild 2009-11-08 kl. 14.58.26.jpg
    19.8 KB · Visningar: 309
Hej på Er,

Jag har inhandlat i en MAC och har installerat den senaste Snow Leopard.

Jag kan inte installera fotoboksprogrammet "Min CEWE Fotovärld".

Är det någon som har samma problem? Bifogar en bil så ser ni hur det ser ut. Datorn står bara och laddar hela tiden.

Hoppas på hjälp!
Mvh
Erik

Har du kollat så det verkligen har stöd för nya Snow Leopard?

Vet inte hur CEWE funkar eller ser ut. Har du provat iphoto´s tjänst för fotoböcker? Det finns inbyggt i din Mac och fungerar bra. Jag har själv beställt två olika böcker med hård pärm och de blev till belåtenhet. Prismässigt minns jag inte om det är konkurrenskraftigt dock.

Senast ändrad:
Tack för snabbt svar!

Jag har mailat CEWE och ställt frågan tidigare idag men väntar nu svar. Risken att det är så verkar ganska stor.

Har presentkort på CEWE annars hade jag tagit Iphoto´s. Den verkar väldigt smidig. Är du nöjd med kvaliten på dina böcker därifrån?

Mvh
Erik

Tack för snabbt svar!

Jag har mailat CEWE och ställt frågan tidigare idag men väntar nu svar. Risken att det är så verkar ganska stor.

Har presentkort på CEWE annars hade jag tagit Iphoto´s. Den verkar väldigt smidig. Är du nöjd med kvaliten på dina böcker därifrån?

Mvh
Erik

Ja, jag måste säga att jag är nöjd trots att jag jobbar med foto och tryck. Att få en inbunden fotobok med bra kvalitet och med hård pärm för några hundralappar inkl frakt är för mig ganska speciellt eftersom jag vet vad det kostar i traditionella sammanhang. Som sagt vet jag inte om prisbilden är bra eller dålig, men kvalitén på det jag fick har jag ingenting dåligt att säga om.

Tack så mycket! Bara och vänta tills dom löser det:)

Kan bra hålla med Mats Ögren. Jag har jobbat inom pappersindustrin som försäljningschef och marknadsdirektör i 25 år. Som sådan måste man kunna mycket om både papper och tryckteknik. Om en kund inte var nöjd måste man ögonblickligen kunna se problemet om man inte skulle tappa förtroendet.
Tio år efter att jag sadlat om till managementkonsult har jag fortfarande samma kritiska syn på trycksaker och det kommer nog sitta i hela mitt liv.
Jag har använt iPhoto och Apple för ett par tryckasker och måste säga att jag tycker att kvalitén är mycket bra. Jag har jobbat med trycksaker för Hasselblad och Bo Hammar och den kvalitet de uppnådde på Ikonolux var bättre men inte mycket.
Dagens on-demand-pressar är oerhört bra på rätt papper.

ANNONS
Götaplatsens Foto