Annons

Kan jag använda PS CS

Produkter
(logga in för att koppla)

Manke80

Aktiv medlem
Hej, sitter med en gammal trött P3 450mhz , 256mb i ram och 8mb grafikkort. Jag använder nu ps7. Tror ni att min dator orkar med CS?

Mvh Magnus

Nåt speciellt du vill åt i CS?

Min xp2200+, 512 mb ram och 128 mb grafikkort gick betydligt mycket långsammare i CS =)

chisel skrev:
Nåt speciellt du vill åt i CS?

Min xp2200+, 512 mb ram och 128 mb grafikkort gick betydligt mycket långsammare i CS =)

Nja, vissa nya funktioner som korrigering av skuggor/högdagrar är ju inte så dumt. Sen är det ju alltid kul att ha det senaste.

Magnus

256 RAM är INTE att rekomendera med CS.

Kör du XP ska du ha 256 för att operativet i sig ska köra smidigt. W2K klarar sig på 128. Men det är operativet i sig. Lägger du sedan på CS så skulle jag vilja påstå en 256MB extra för CS.

Jag har 2GB i min burk och slår fortfarande i taket ibland, men inte på långa vägar så ofta som med 1GB. Men det beror lite på hur man jobbar, och med vilka bilder man jobbar.

Damocles skrev:
256 RAM är INTE att rekomendera med CS.

Jag har 2GB i min burk och slår fortfarande i taket ibland, men inte på långa vägar så ofta som med 1GB. Men det beror lite på hur man jobbar, och med vilka bilder man jobbar.

Du har väl tänkt på att tilldela Ps RAM- minne så det räcker ?

mvh

He, jo, Photoshop har blivit ställt så det får använda upp till 85%. av det tillgängliga fysiska minnet.

Är det något jag är expert på i denna värld är det datorer.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto