Annons

Karlssons Sverigeresa anno 2008

Produkter
(logga in för att koppla)

BugEyes

Aktiv medlem
Dags att berätta vad Karlsson pysslade med förra helgen.

Efter att ha blivit kvarglömd i väskan hela 50 års festen krävde Karlsson kompensation för den tråkiga kvällen. Jag frågade vad han ville ha och han sa att han ville ut i skärgården och se sig om.

Jag fick helt enkelt göra som han ville och han verkade nöjd med seglatsen. Först ville han bara njuta av åkturen, här på Kanholmsfjärden...
 

Bilagor

albra

Aktiv medlem
Karlsson ser ut att haft det trevligt på seglatsen. Brun om nästippen har han blivit också den lilla matrosen. Björn - du glömde väl inte att smörja in både honom och dig själv.;).
/A-L
 

Arne S

Aktiv medlem
Hej alla beundrare!
Vill bara tala om att jag har det bra hos Arne. Idag har det varit festligt värre med fika och en massa gäster. En av dem hette Elin och är Arnes barnbarn. Hon är bara 1 månad, så liten har jag aldrig varit. Det var helt ok att mysa en stund på täcket med henne.
 

Bilagor

Arne S

Aktiv medlem
Lite senare ringde det på dörren och då kom denna familjen på besök. Killen sa att han hette Hampus. Ha! Det gör han INTE!! Sååå lätt lurar man inte Världens Bästa Karlsson. Han heter Mikael Toivonen, det har jag sett på TV. Och hans halvbror heter visst Daniel om jag inte minns fel. Så det så! Men det är ju en världslig sak, eller hur?

I morgon ska vi upp tidigt har Arne sagt. Jag ska få vara med om något "fartfyllt" som passar "Karlsson på taket" har han lovat. Det ser jag fram emot.

/Karlsson
 

Bilagor

albra

Aktiv medlem
,,, Killen sa att han hette Hampus. Ha! Det gör han INTE!! Sååå lätt lurar man inte Världens Bästa Karlsson. Han heter Mikael Toivonen, det har jag sett på TV. Och hans halvbror heter visst Daniel... /Karlsson
Karlsson - Världens bästa dokusåpeKarlsson. En annan fick ju googla för att koppla.
/A-L
 

Arne S

Aktiv medlem
Det blev en fartfylld dag precis som Arne lovat mig. Hela dagen har vi varit på Ring Knutstorp och kollat på racing. Jag fick tyvärr inte åka med, men jag kollade på nära håll. Här är Daniel Ivarsson racingbil som han visade upp, med min hjälp...
 

Bilagor

Arne S

Aktiv medlem
Och som kronan på verket fick jag träffa en jättetrevlig och alltid lika positiv kille som heter Johan. Honom ska jag se på SVT 24 kl.21.15 ikväll i ett program som heter "Race". Undrar om jag är med? Han blev i alla fall jätteglad att få träffa mig och ställde gärna upp på en bild.

Jag trodde faktiskt att jag skulle fått träffa pappa Jeppe en kort stund på Knutstorp, men han var inte där denna gången. Lite synd tycker jag.

Nu ska jag bara sova ut hos Arne, i morgon bär det av till Carl i Hägersten. Ha det bra så ses vi snart.

/Karlsson
 

Bilagor

Senast ändrad:

albra

Aktiv medlem
Det måste ha varit en händelserik dag för Karlsson och tänk så många kändisar och även kungligheter han har träffat. Nu behöver han nog ta det lite lugnt efter seglatsen och racet.
Mvh/A-L
 

Arne S

Aktiv medlem
Det måste ha varit en händelserik dag för Karlsson och tänk så många kändisar och även kungligheter han har träffat. Nu behöver han nog ta det lite lugnt efter seglatsen och racet.
Mvh/A-L
Jodå, han solade sig verkligen i glansen. :)

Karlsson är nu med raska steg på väg till Carl i Hägersten.

En sak som slagit mig är att när man förklarar "Karlsson-konceptet" blir folk så positiva, vill veta mer och ställer gärna upp. Jättekul tycker jag. Karlssons närvaro gav i alla fall mig många trevliga möten med människor, alla syns ju inte här. :) Han är välkommen tillbaka en annan gång.
Tack till Jeppe för initiativ och arbete med detta!!!

/Arne
 

magnus67

Aktiv medlem
Men nu börjar jag bli orolig. Hur går det för Karlsson? Har han fastnat i Hägersten? Jag väntar på honom här i Falkenberg.

Och inga nya bilder i albumet sedan mitten på juli. (Ni som haft Karlsson på besök glömmer väl inte att skicka en bild till Jesper? Se trådens första inlägg.)
 
ANNONS