Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Karlssons Sverigeresa anno 2008

Produkter
(logga in för att koppla)
Optimist - Javisst

max 3 dagar att ta emot, ta en bild och skicka vidare + 2 dagars postgång (ja, förutom då fadäsen upp till Catarina). Men du har ju rätt, det tillkommer helger och lita andra logistiska förseningar.. Hemska tanke.. tänk om han inmte hinner hem till nyårsfesten ;)
 
PSSST...
det är Karlsson!
Jag vill att ni kommer och räddar mig. Hon är inte riktigt klok! Man får flänga runt och vara fotomodell, man får ingen mat, man får stå på väldigt obekväma ställen - men värst av allt: Hon lät en katt bita mig i håret och slänga mig i en vattenpöl!!! Är inte det skäl för att få flytta så vet inte jag. Jag är ju hungrig också fattar hon väl. Här får jag ligga på elementet och torka... ingen bryr sig om mig. En lagom tjock man i sina bästa år... vad gör man? Måste jag verkligen stanna här hela helgen?

Jag kan visa er en bild på mig och katten, den andra vill hon spara och inte visa förrän senare säger hon - vaddå senare?

/Karlsson
 

Bilagor

  • karlsson7433.gif
    karlsson7433.gif
    64 KB · Visningar: 619
Karlsson är postad och om allt fungerar bör han komma fram i morgon!

Jag skall strax fila på en liten reseberättelse från Hälsö. Sedan gäller det ju att välja bild också... det kommer att bli otroligt svårt. Det lutar åt ett kollage.

/Catarina
 
Sådär, nu har jag postat bild och reseberättelse till samma adress vi anmälde intresse till.

Som jag redan gissat så blev det ett kollage.

Jeppe, kan du hojta till om det var fel av mig att skicka till den adressen och samtidigt passa på och berätta var vi kan hitta bilder och berättelser?

/mvh Catarina
 
Ja, men det GÅR faktiskt inte att vara långsammare!
Jag skulle så himla gärna vilja veta var han var alla dom där dagarna.

/Catarina
 
Kuvertet var inte stämplat alls, så när jag lämnade in det så trodde de att det var nytt och jag slapp betala. Det kan de gott ha, tycker jag. Så det så.
 
camag skrev:
Kuvertet var inte stämplat alls, så när jag lämnade in det så trodde de att det var nytt och jag slapp betala. Det kan de gott ha, tycker jag. Så det så.

Aha, nu kanske vi bröjar närma oss sanningen med Karlsson som var på drift ett tag.. Jeppe kanske promenerade med honom direkt upp till Catarina.. tror sjutton det tog tid
 
camag skrev:
Kuvertet var inte stämplat alls, så när jag lämnade in det så trodde de att det var nytt och jag slapp betala. Det kan de gott ha, tycker jag. Så det så.

Det är ju jättebra med de förfrankerade kuverten. Så länge som det inte är markerat som skickat så är det ju bara att lägga på lådan igen.. Karlsson kanske kan åka Sverige runt för 59 kr :)
 
Gersemi skrev:
Aha, nu kanske vi bröjar närma oss sanningen med Karlsson som var på drift ett tag.. Jeppe kanske promenerade med honom direkt upp till Catarina.. tror sjutton det tog tid

Attans.. de är oss på spåren Catarina ;)
 
Jag som trodde du var skåning och inte smålänning Jeppe - men skåningar kanske är lite ekonomiska de också?
 
Karlsson har anlänt till ett gråmulet, snöslaskande Uppsala. Tyvärr brukade jag lite mycket våld på kuvertet när jag öppnade det, så nästa färd kommer att ske i ett nytt :)
 
Hihi... men jag fick ju plåster på mina sår efter den långa väntan när jag slapp betala i alla fall.

Kul att höra att det gick snabbare denna gången.

Hur mår han?
 
Karlsson ser ut att må bra, och väl här fick han vila ut hos katten Hjalmar.
 

Bilagor

  • karlsson_1.jpg
    karlsson_1.jpg
    88.3 KB · Visningar: 485
Men... han sa ju INGA MER KATTER!
Skräm nu inte livet ur honom med en gång - för han blir bara grinig och omedgörlig.
 
ANNONS