Annons

Kläder, Jackor Mössor

Produkter
(logga in för att koppla)
Lars Johnsson skrev:
13 år och Frilansfotograf :)

Bara ni inte behöver gå hem mitt i ett uppdrag för mamma har middagen klar :)

Varför ska jag/vi gå hem och äta middag? Man kan väl hoppa in på någon resturang eller liknade om man ej kan komma hem?

Ja det visar bara att Lars har en riktigt bra attityd till de här med foto och forum!

Tycker att om de inte passar att Asp är frilans vid 13 års ålder så tycker jag man kan va tyst om de! Har du sett vad han jobbar med ?

Dessutom så är det inte så kul att bli förknippad med Mamma när man utövar sin hobby!

Skärpning och ta dig i kragen och väx upp,

Tycker de e tråkigt att skriva så här men i bland måste man !

Alla ska trivas här på forumet!

Mvh
David Schmidt
Flygande Fotografen

Jag fick fast jobb som pressfotograf när jag var 15. Det är inte så långt ifrån 13. Jag tycker det är oerhört kul att höra att man som 13åring har en motivation till att arbeta extra.

Strongt!

Skybolt skrev:
Ja det visar bara att Lars har en riktigt bra attityd till de här med foto och forum!

Tycker att om de inte passar att Asp är frilans vid 13 års ålder så tycker jag man kan va tyst om de! Har du sett vad han jobbar med ?

Dessutom så är det inte så kul att bli förknippad med Mamma när man utövar sin hobby!

Skärpning och ta dig i kragen och väx upp,

Tycker de e tråkigt att skriva så här men i bland måste man !

Alla ska trivas här på forumet!

Mvh
David Schmidt
Flygande Fotografen

""dessutom är det inte så kul att bli förknippad med mamma när man utövar sin hobby""

Men det var ju det som var poängen att de inte var någon hobby. Han sa ju att han jobbade som frilans-fotograf. Det är ju ett jobb och ingen hobby.
13 år som hobby fotograf är jätte trevligt.
13 år och jobbar är helt annorlunda.

sam skrev :
Är du avundsjuk eftersom du är 15 år???

Självklart kan väl vem som helst ha kläder som är funktionella och kanske gör det att dom kommer in på ställen som man inte annas gör..

/(sam)

haha nej inte ett dugg avundsjuk , jag frilansar själv för ett antal konserthus / föreningar / artister / grupper . Dock så behöver jag inte en väst som det står canon på för att uträtta det.

mvh - Ale

Lars Johnsson skrev:
13 år som hobby fotograf är jätte trevligt.
13 år och jobbar är helt annorlunda.

Det kan väl vara både en hobby och jobb? En yrkesfotograf har väl valt att jobba som fotograf för att han/hon tycker det är roligt? Eller kanske tror ni han/hon blev yrkesfotograf för att han/hon inte fick jobb på Saab som exempel?

-Ale skrev:
sam skrev : Dock så behöver jag inte en väst som det står canon på för att uträtta det.

mvh - Ale

Jag behöver inte heller ha någon väst för att komma in på något ställa. Föresten har jag endå presskort och det behöver jag nästan endå alldrig använda för man kan vara trevlig och prata in sig utan en väst. Men om man nu vill ha en väst som det tex står Canon kan man väl få ha det?

Ribbe skrev:
Det kan väl vara både en hobby och jobb? En yrkesfotograf har väl valt att jobba som fotograf för att han/hon tycker det är roligt? Eller kanske tror ni han/hon blev yrkesfotograf för att han/hon inte fick jobb på Saab som exempel?

Mitt sista inlägg i detta för du verkar inte riktigt att förstå inläggen ändå.

Det är jättebra om en yrkesfotograf kan ha det både som sitt yrke och hobby. Men då ska han vara äldre än 13 år. Man är inte yrkes eller frilans fotograf vid den åldern. Och det tror jag inte du är heller. Men det låter ju tufft att säga så.

Får man betalt för bilderna är man väl för farao per definition professionell, oavsett ålder och eventuellt innehav av kamerakeps.

Frilansfotografer är väl också yrkesfotografer, om de lever på sitt frilansande (eller åtminstone försöker göra det).

Försörjer man sig huvudsakligen på något annat (eller studerar), men säljer bilder vid sidan av kan man väl ändå kalla sig frilansare (och det har inte ett dugg med ålder att göra). Man kan också kalla det för hobbyverksamhet (vilket skatteverket kallar det), och det är inget fel med det heller.

Vad gäller själva huvudfrågan, alltså västarna, tycker jag de är fula (oavsett om de gör reklam för något eller inte), men i vissa sammanhang mycket praktiska.

Men... vilket jäkla hallå....Är det okej att jag kör runt i min Volvo V40 med min webbadress på?

Är det okej att jag broderar min webadress på min svarta fotoväst, som det redan står Canon på?

Är det sedan okej att jag faktiskt bär den västen, för att den är jäkligt praktisk?

Det finns ju lite olika motiv här, jag köpte västen för att den var praktisk, bekväm och i bra kvalité. Sen var det förståss bonus att det stod Canon på den. Det passar ju bra in med systemet jag kör...

Köper man västen i tron att man ska kunna smita in överallt, så får man nog tänka om. Men med lite självsäkerhet och hälsande på vakterna som att man vet vad man gör, så smiter man in vid grinden och upp på pressläktaren på Ring Knutstorp.. ;)

Bilagor

• stcc-400.jpg
    stcc-400.jpg
    46.2 KB · Visningar: 385
ANNONS
Götaplatsens Foto