Annons

Klarbildszoom

Produkter
(logga in för att koppla)

interior

Aktiv medlem
Tänkte testa klarbildszoom ( Clear Image Zoom ) på min A6700. Får inte till det - jag har valt jpeg och CIA under Zoom i menyn. Har även valt zoomomfång. När jag ska tilldela CIA till en knapp så dyker det inte upp som alternativ. Vad gör jag för fel? Undrar också om någon använt det och om det syns skillnad mot vanlig digital zoom.

Jag googlade, på skoj och för att testa om det funkar, hela ditt inlägg och fick följande ai genererade svar, säg till om det stämmer för jag har ingen aning alls ;-)
Följ länken.

Tänkte testa klarbildszoom ( Clear Image Zoom ) på min A6700. Får inte till det - jag har valt jpeg och CIA under Zoom i menyn. Har även valt zoomomfång. När jag ska tilldela CIA till en knapp så dyker det inte upp som alternativ. Vad gör jag för fel? Undrar också om någon använt det och om det syns skillnad mot vanlig digital zoom.
Alla knappar har inte precis alla möjliga val tillgängliga. Pröva med att tilldela andra knappar istället.

Om det är som på A6300 (och klarbildzoomen är aktiverad) så tycker du på DISP-knappen vid markeringen för exp.-komp.

Zooma sedan med samma knapp genom att trycka på höger respektive vänstersida alt rotera knappen.

Tack alla! Jag har trixat lite fram och tillbaka och nu funkar det - dock utan att veta vad jag gjorde fel. Nytt "problem": Jag ställer in avståndsmätningen på en fast centrerad liten ruta i mitten, men så fort jag zoomar ( Clear Image Zoom ) visas en mycket större ruta - inte bara proportionellt med zoomningen. Det verkar dock att mäta i den lilla ursprungliga rutans plats. Någon som har koll?

ANNONS
Götaplatsens Foto