Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kommentarshantering på min sida

Produkter
(logga in för att koppla)

MikSwe

Aktiv medlem
Såg att jag hade fått fler kommentarer än jag besvarat och tänkte rätta till det. Men jag hittade ingen sorteringsfunktion för det utan fick gå igenom bild för bild. Nu tror jag att det antagligen ligger en funktion för det fast jag inte lyckas hitta den och någon får gärna upplysa mig om den eller så kanske det kan vara en ny funktion :)

När jag gick igenom alla bilder så noterade jag att jag själv stod för en hel del kommentarer. Dvs jag trodde jag besvarade en kommentar men skrev istället en egen. Rättade givetvis till detta så att de som lämnat kommentaren fick ett ordendligt svar. Men nu ligger ju alla mina "svars"kommentarer kvar så jag undrar varför man inte kan ta bort sina egna kommentarer på sina egna bilder, det hade gjort det lite "snyggare" i kommentarsfälten. Även det en ny funktion?

Mvh
Mikael

Din första synpunkt/fråga förstår jag inte riktigt - vad är det för funktion du skulle vilja ha?

Att få radera egna kommentarer på egna bilder låter vettigt, det kan vi stoppa in.

Din första synpunkt/fråga förstår jag inte riktigt - vad är det för funktion du skulle vilja ha?

Om jag kollar på mina bilder (i min sida) så kan jag göra ett urval: endast okommenterade eller mest kommenterade.

I summeringsfältet kan jag sortera ut mottagna kommentarer, svar på givna kommentarer, givna kommentarer och svar på givna kommentarer.

Det jag söker är en sortering på obesvarade mottagna kommentarer. Då kan jag snabbt hitta de som jag missat i de händelser som radas upp.

Att få radera egna kommentarer på egna bilder låter vettigt, det kan vi stoppa in.

Det låter bra :)

Nu när jag ändå har dig på "tråden". Jag följer en del och så fort jag klicka in på Min sida så nollas händelserna. Ibland hade jag tyckt att det vore praktiskt om det funnits en liten checkruta "markera som oläst" det kan vara någon som jag vill svara lite mer utförligt eller kolla igenom lite nogrannare. Men det är inget stort problem, mer av typen praktiskt :)

Och så min favoritönskning: att direkt i mitt album se hur många som tittat på resp bild. Alla ger inte kommentarer så genom att se hur många som tittat på den så kan man snabbt få en uppfattning om den funkar eller inte. Den bör omfatta även de som ej är inloggade och därmed inte ingå i den statistik som finns över mest sedda bilder för att undvika "spamklick" utan mer vara en indikator för den egna statistiken.

Mvh
Mikael

ANNONS
Götaplatsens Foto