Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kommentera kollektioner

Produkter
(logga in för att koppla)

Ante72

Aktiv medlem
Funderar på att uppgradera till silvermedlem för att kunna lägga upp kollektioner. En sak hindrar mig dock, jag lyckas inte kommentera några andra kollektioner. Kan bara silver och guld medlemmar lämna kommentarer på dessa, eller gör jag något fel? Väldigt trist om bara en begränsad del av användarna kan kommentera. Tar liksom bort en stor del av poängen.

mvh
Andreas

Funderar på att uppgradera till silvermedlem för att kunna lägga upp kollektioner. En sak hindrar mig dock, jag lyckas inte kommentera några andra kollektioner. Kan bara silver och guld medlemmar lämna kommentarer på dessa, eller gör jag något fel? Väldigt trist om bara en begränsad del av användarna kan kommentera. Tar liksom bort en stor del av poängen.

mvh
Andreas

Nej du gör inte fel, jag kan inte heller kommentera kollektioner längre. Och jag är guldmedlem.
Jag, och åtminstonde en medlem till, har mailat Fotosidan för att få det fixat men ännu har inget hänt.

Idag får jag kommentera en enstaka bild i en kollektion, det fick jag inte för några dagar sedan.
Men det är ganska uselt, när man klickar på fliken "kommentera" (den enda möjligheten att kommentera) så ser man bilden enbart som en liten tumnagel i en filmstrip, och jag vet inte vilken bild jag egentligen kommenterar, inte bra.

Tomasz, alltid lika konstruktiv ;)

"Observera att kommentarer på bildserier gäller hela bildserien, inte en specifik bild" står det, hyfsat tydligt tycker jag i alla fall.

För att ytterligare förtidliga detta har vi valt att inte visa någon stor bild i samband med att man skriver kommentaren.

Idag får jag kommentera en enstaka bild i en kollektion, det fick jag inte för några dagar sedan.
Men det är ganska uselt, när man klickar på fliken "kommentera" (den enda möjligheten att kommentera) så ser man bilden enbart som en liten tumnagel i en filmstrip, och jag vet inte vilken bild jag egentligen kommenterar, inte bra.

Visst skulle det inte skada om man kunde kommentera enskilda bilder i kollektionen, men det går ju att beskriva bilden man menar och skriva en kommentar till den i kommentarfältet. Alternativt kan man själv lägga till ett nummer till titeln för att underlätta för de som kommenterar.

Typ.
Bra varierande kollektion, bild 1 och 3 var bäst därför att..., bild 4 passa inte i kollektionen för att...

mvh
/Andreas

Kollektioner

Bra att det funkar nu, då tar jag och blir silvermedlem. Gillar skarpt att man kan göra kollektioner och kommer nog använda det mellan varven. Gissar att kommentarerna i dem inte lär bli så tunga och analyserande och det kan nog passa en del som inte orkar analysera ihjäl sig om ris och ros för en specifik bild, nu blir det mer av en jämförelse mellan flera bilder. Samtidigt får man kanske själv ett hum om vilka bilder som funkar bäst. Bilderna kan sättas i ett sammanhang eller så gör man småjusteringar av en bild och får förhoppningsvis feedback på vilken bild som gick hem bäst.

Tomasz, alltid lika konstruktiv ;)

"Observera att kommentarer på bildserier gäller hela bildserien, inte en specifik bild" står det, hyfsat tydligt tycker jag i alla fall.

För att ytterligare förtidliga detta har vi valt att inte visa någon stor bild i samband med att man skriver kommentaren.
Hmmm... jag vet inte hur jag ska tolka din (konstruktiva?) inledning här.

Jag har inte sett den text du citerar, jag har kanske fokuserat för mycket på bilden som jag vill kommentera. Men det förklarar ju saken.

Den bild jag har försökt kommentera ligger i en pool, fast det kanske är så att hela serien ligger i en pool egentligen? Jag börjar förstå det här nu, har inte stött på det tidigare.

Men jag måste fråga: Om man har en serie på t.ex. fem bilder och lägger en av dem i en pool. Hamnar då alla fem bilder i poolen? Tänk om någon av bilderna inte "platsar" i poolen, vad händer då?

ANNONS
Götaplatsens Foto