Annons

Kompakt?/System? - Modell?

Produkter
(logga in för att koppla)
Valet och kvalet

I det läget, när möjligheten finns att en uppgradering kan vara möjlig, skulle jag satsa på en systemkamera. Om minsta tvivel finns, att behovet kan uppkomma... anser jag personligen att 2000 kronor för en kompakt är slöseri med pengar. Jag resonerar likadant när jag köper någonting till mig själv, det jag köper ska vara det bästa jag kan få, för den maximala budget jag kan uppbringa. Jag kompromissar inte utan väntar då hellre och sparar til rätt tillfälle. Jag köpte just en bildbehandlingsdator, det tog tre månader av dagligt sökande för att finna den mest prisvärda specifikationen... och handlaren. Jag gick nästan i fällan, var på väg att köpa en begagnad workstation... en tredjedel av priset mot det jag gav för den nya, men oändligt gånger sämre. Min personliga reflektion, köp det bästa du har råd till eller kan spara ihop till, och satsa på en systemkamera... om möjligheten finns att du eventuellt kommer att vilja ha en.

Såg nu att cyberphoto har kampanj på Canon 1100D knappt 4000 kr, det är nog rätt bra pang för din buget, den kommer sannolikt alltid att slå en kompakt för 2000 i allt utom möjligen bärbarhet. Det finns säkert ett likvärdigt alternativ hos de andra tillverkarna. Lycka till!
 
ANNONS